כסף וצרכנות

זו המתחרה החדשה לטסלה שהמלאי שלה נמכר תוך דקות

מכונית הקרוסאובר החשמלית היוקרתית של קאדילק אזלה לכאורה מהמלאי תוך דקות – אבל יש כמה פרטים קטנים שמציבים סימני שאלה סביב הטענה הזו
יאיר מור |  1
קאדילק ליריק החשמלית (צילום יח"צ)
יותר יקר, יותר נמכר? מותג רכבי היוקרה קאדילק מקבוצת ג'נרל מוטורס (GM) פתח אמש את ההזמנות לרכב הקרוסאובר החשמלי הראשון שלו, Cadillac Lyriq, שמחירו מתחיל מכ-60,000 דולר – ו-19 דקות בלבד לאחר מכן הודיע כי כל הרכבים כבר הוזמנו.
"זה היה מהיר. כל מכונית מדגם Lyri1 2023 Debut Edition נשמר", כתבה החברה בטוויטר ב-23:19 לפי שעון ישראל, פחות מ-20 דקות לאחר שפתחה באתר שלה את האפשרות להזמין את המכוניות, תמורת "דמי רצינות" בגובה 100 דולר.
 
מה שהחברה לא חשפה הוא כמה מכוניות נמכרו, שכן היא ציינה מראש שהמלאי של מהדורת הבכורה ("Debut Edition") "מוגבל", אך לא ציינה כמה מוגבל. לפי דיווחים ברשת, ייתכן כי כל המלאי שהוצע במכירה היה של מעט יותר מ-1,000 יחידות בלבד, אך אחרים טוענים שמדובר בכמה וכמה אלפים.
בנוסף, לפי הדיווחים, אותם 100 דולר "דמי רצינות" ניתנים כנראה להחזר במקרה שהמזמין יחליט לבסוף שהוא אינו רוצה את הרכב, שצפוי לצאת מפס הייצור רק בשנה הבאה. מעבר לכך, באתר Electrek מציינים כי קאדילק כבר הבטיחה לפתוח בקרוב את ההזמנות ל"מהדורות" אחרות של הרכב, שככל הנראה יהיו מעט פחות "מוגבלות".
החברה מבטיחה ש-Lyriq, שמוגדרת כדגם 2023 ולא צפויה להגיע לפני אמצע השנה הבאה, צפויה להציע עוצמה של 340 כוחות-סוס, טווח נסיעה של כ-480 ק"מ לטעינה ומסך ענק בגודל 33 אינץ' המשלב את כל המידע על הרכב וקונסולת בידור.
עם זאת, החברה תצטרך להתמודד עם שני משברים לפני השקת הרכב: הראשון הוא המחסור בשבבים, שגרם לחברת האם שלה, GM, להשבית לאחרונה את רוב פסי הייצור שלה; והשני הוא תקלת הסוללות שגרמה ל-GM לבקש מבעלי הרכב החשמלי הנמכר ביותר שלה, Chevrolet Bolt, להחזיר אותו, להביא אותו למוסך להחלפת סוללות או להימנע מלהחנות אותו במקומות סגורים או סמוך לכלי רכב אחרים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לכולם יהיו אותם סוללות ורק האיכות תדבר
    איל 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולכן , טסלה שייכת לעבר מכוניות איכותיות יותר בסין ארהב ואירופה יצוצו וידיחו את הבועה שנקראת טסלה זה רק עניין של זמן
    סגור