כסף וצרכנות

מנכ"ל שערי צדק מזהיר: "אין כסף, יש מצוקה"

מנכ"ל בית החולים, פרופסור עופר מרין, חשף כי לבית החולים "שערי צדק" אין כסף ומספר כי בנק הדם הישראלי מאיים לספק דם לחולים אם לא יקבל את התשלום לכך
אביחי דלאל | 
מנכ"ל בית החולים "שערי צדק", פרופ' עופר מרין (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)
מנכ"ל בית החולים "שערי צדק" בירושלים חשף היום (ראשון) כי לבית החולים נגמר הכסף ואפילו סיפר כי בנק הדם הישראלי איים לספק מנות דם לחולים שיגיעו לבית החולים בירושלים אם לא יועבר תשלום.
בשיחה עם עיתונאים סיפר מנכ"ל בית החולים פרופסור עומר מרין: "אני קם עם ברכיים רועדות מול כיסא מתבייש לעמוד מול מצלמות ולהגיד אין לנו כסף. אני אראה לכם מכתב של מנהלת בנק הדם הלאומי ואומרת במילים האלה 'פרופסור עומר מרין במידה ולא תעבירו כסף במזומן לא תקבלו מנות דם, שערי צדק חייב". 
עוד הוסיף פרופ' מרין כי: "לא מסוגלים להמשיך לטפל, אין לנו ציוד, אנחנו לא עומדים פה לא כמחאה ולא כשביתה, אלא אומרים שיש מצוקה".
המצב הפך לדרמטי יחד עם כינוס מסיבת העיתונאים של ראשי בתי החולים הציבוריים שהודיעו כי החל ממחר הם לא יקבלו לבתי החולים חולי קורונה לאחר שלדבריהם התקצוב בגובה של כ-300 מיליון שקל לא הועברו אליהם. שר הבריאות ניצן הורוביץ שוחח עם מנהלי בית החולים ואמר: "אנחנו מודעים לבעיה שלכם ומתעסקים בה ללא הפסקה. כל היושבים פה יודעים שהכדור לצערי לא לגמרי במגרש שלנו, אני מקווה שנגיע עם האוצר לסיכומים כבר בימים הקרובים"
על פי הנתונים שפורסמו היום: 669 חולים במצב קשה, 352 נפטרו מתחילת החודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה