כסף וצרכנות

האם "המחסן הסודי" של אמזון יכול לחסוך לכם כסף?

לאמזון יש אתר "סודי", שמאפשר למצוא דילים זולים ונדירים במיוחד על מגוון מוצרים. אלא שכדי ליהנות מהם תצטרכו גם הרבה מאוד מזל וגם קצת מאמץ
יאיר מור |  3
משלוח אמזון (צילום ויקיפדיה PNGWINGS)
רגע לפני שעם ישראל נכנס לסגר רביעי בחגים, והמשק נכנס שוב להקפאת חורף (וקורונה) עמוקה, רבים ודאי ישמחו לנצל כל הזדמנות אפשרית להזמין מוצרים מהרשת, ורצוי במחירים הכי זולים שרק אפשר. לאחרונה החזירה אמזון את האפשרות לשילוח של מוצרים רבים לארץ חינם בהזמנות של 65 דולר ומעלה, שבוטלה או לפחות צומצמה למספר מוצרים קטן מאוד בתחילת הקורונה – אבל יש דרך אחרת להזמין מוצרים באמזון במחירים ללא תחרות.
בין המוני תתי-הקטגוריות באמזון, שהשבוע עברה את וולמארט כקמעונית הגדולה בעולם, נמצא "המחסן של אמזון" – דף המרכז, תחת 16 קטגוריות משנה, מגוון מוצרים שנשלחו על ידי החברה לגולשים והוחזרו על ידי הקונים. בדומה ל"מציאונים" שמציעות חברות אחרות, החברה מבהירה כי כל המוצרים שהיא מציעה במסגרת ה"מחסן" נבדקו ועובדים כפי שהם אמורים לעבוד, אם כי לחלקם עשויות להיות שריטות לא הרסניות שגורמות לכך שברור שהם לא חדשים, ואילו אחרים במצב חדש לחלוטין ורק הקופסא שלהם נפתחה.
בין המוצרים שמצאנו היום ב"מחסן" אפשר למנות לפטופ גיימינג Acer Nitro 5 עם מעבד Core i5 מהדור התשיעי ו-8 גיגה זיכרון ב-669 דולר (2,172 שקל), לעומת מחיר התחלתי של כמעט 4,500 שקל בישראל; טאבלט iPad Air מהדגם האחרון עם מסך 10.9 אינץ', 256 גיגה אחסון וקישוריות ווייפיי ב-572 דולר (1,857 שקל), לעומת מחיר התחלתי של יותר מ-2,700 שקל בארץ; מכשיר שאיבה/שטיפה Bissell Crosswave Pet Pro ב-225 דולר (731 שקל), לעומת  מחיר התחלתי של יותר מ-1,200 שקל בישראל; מכשיר טיגון ללא שמן Ninja AF101 ב-69 דולר (224 שקל), לעומת מחיר התחלתי של יותר מ-500 שקל בישראל; קונסולה ניידת Nintendo Switch ב-255 דולר (828 שקל), לעומת מחיר התחלתי של כ-1,300 שקל בישראל; ומצלמה מקצועית Panasonic Lumix G85 ב-569 דולר (1,848 שקל), לעומת מחיר התחלתי של כ-3,800 שקל בישראל.
אבל ישראלים שרוצים ליהנות מההפרשים העצומים האלה במחירים צריכים גם הרבה מזל וגם מעט מאמץ: הראשון, בשל העובדה שככל "מציאון" אין כאן מלאי, אלא מוצרים בודדים שעשויים להופיע ולהיעלם במהירות במחירים משתנים, ויש צורך לחפש את מה שרוצים שוב ושוב בתדירות גבוהה; והאחרון בשל העובדה שאמזון אינה שולחת את אף אחד מהמוצרים ב"מחסן" לישראל, מה שאומר שיש צורך להשתמש באחד משירותי השילוח המעניקים כתובת בארה"ב (בד"כ בניו-ג'רזי) ולשלם גם על המשלוח בתוך ארה"ב, גם על המשלוח היקר לישראל וגם את מסי הייבוא השונים. בנוסף, מי שירצה להזמין טלפונים במחירי מציאה יתאכזב לגלות שקטגוריית הסלולר ב"מחסן" חסומה לישראלים, וזורקת אותם לקטגוריית הסלולר הרגילה באתר החברה, שבו המחירים לא זולים מספיק כדי להצדיק את המאמץ.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למה היסטריה
    יאצק 08/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אתם חושבים שיהיה סגר רביעי? זו הדרך להתחיל כתבת צרכנות?!
    סגור
  • 1.
    אין כלום זמין
    יוסי 08/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כדאי שמי שכתב את הכתבה יראה שאין שום מוצר זמין אז בשביל מה הכתבה?
    סגור
  • אין כלום כי לא היה כלום
    המבקר הטוב 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם תקנה רק מה שאתה צריך ותמתין יומיים-שלושה לפני שאתה משלם זה יוצא הכי זול בסופו של דבר
    סגור