כסף וצרכנות

הנדל סוגר את רשתות הסלולר הישנות, הרשות להגנת הצרכן: "פגיעה בחלשים"

שר התקשורת אישר רפורמה נוספת, שתשבית אלפי טלפונים סלולריים בשנים הקרובות וככל הנראה תייקר את מחירי הטלפונים הבסיסיים לאוכלוסיות חלשות 

יאיר מור |  6
יועז הנדל (צילום אתר הכנסת)
בא לעבוד ויצא משבית: שר התקשורת, יועז הנדל, אישר היום (ראשון) מתווה לסגירת הרשתות הסלולריות מדורות 2 ו-3 בישראל תוך 4.5 שנים, על מנת לפנות את התדרים לרשתות העכשוויות - דורות 4 ו-5. 
״אנחנו מובילים את מדינת ישראל לעידן חדש בתחומי תשתיות התקשורת", אמר הנדל. "יותר מידי זמן ישראל פיגרה מאחור בגלל חוסר קבלת החלטות. הצעד הזה חיוני כדי להפוך למדינה מובילה. ברחבי העולם כבר נסגרו טכנולוגיות ישנות כדי להתקדם ולשחרר תדרים - שהינם משאב מוגבל - לטובת טכנולוגיות מתקדמות. היום אנחנו יוצאים לדרך ומשחררים את הפקק. התהליך יהיה הדרגתי ומאפשר למי שזקוק לכך לבצע את ההתאמות הטכנולוגיות הדרושות, והוא חלק ממהלך של הוצאת העגלה מהבוץ והזנקת כלכלת ישראל". 
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, הוסיפה כי "מהפכת האינטרנט המהיר בישראל נמצאת בעיצומה. טכנולוגית דור 5 צפויה לשפר תעסוקה מרחוק, לאפשר פיתוח וצמיחה של תעשיות ועסקים קטנים, ערים חכמות, מכונות אוטנומיות, ועוד. סגירת רשתות ישנות תפנה תדרים ותאפשר קפיצת מדרגה טכנולוגית, שידרוג איכות השירותים הסלולרים, וקידום התעשייה והכלכלה הישראלית". 
לפי המתווה, שפורסם לראשונה בדצמבר 2020 ועודכן מעט בשל הזמן שעבר עד לאישורו, החל מ-1 בינואר 2022 (לעומת התכנון המקורי - החל מסוף השבוע הנוכחי) ייאסר ייבוא של מכשירים סלולריים שתומכים ברשתות דור 2 או 3 בלבד; שנה לאחר מכן ייאסר על החברות לחבר לרשתות שלהם מכשירים חדשים כאלה, אך הן ימשיכו לספק שירותים אלה למכשירים קיימים; וביום האחרון של 2025 יורידו ספקיות התקשורת את השאלטר של הרשתות הללו. 
לכאורה, מדובר בצעד מבורך, שיפנה עוד תדרים לרשתות החדשות והמהירות ויסייע לשפר את מהירות הגלישה הסלולרית הממוצעת בישראל, שירדה מאחד המקומות הראשונים בעולם לפני כעשור למקום ה-61 לפי חברת מדידת הרשת Ookla, מאחורי מדינות כמו סין, לבנון וטורקיה. אך מצד שני, לפי הערכות שפורסמו בעת חשיפת המתווה לראשונה בדצמבר, כרבע מהמכשירים הפעילים בישראל תלויים ברשתות הללו. בזמנו, הוציאה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מכתב למשרד התקשורת ובו ביקרה את המתווה שיאלץ ציבור גדול של אוכלוסיות חלשות לרכוש מכשירי טלפון יקרים כדי לא להישאר ללא שירות סלולרי. 
עתה, מסרה הרשות לאתר ice: "צר לנו כי משרד התקשורת לא פעל בהתאם להמלצות הרשות. הקדמה מבורכת, אך במתכונת הנוכחית ישנה פגיעה בצרכנים החלשים, כאשר אלו יצטרכו לממן מכיסם את החלפת הטלפון הנייד שברשותם לדור מתקדם יותר, ומדובר ברבע מבעלי המכשירים הסלולריים על פי מכתב השימוע. אנו סבורים שהשינוי הטכנולוגי חייב להיות מלווה בהבטחת צרכיהם של מי שמחזיקים בטלפונים מיושנים וידם אינה משגת להחליפם על חשבונם. משרד התקשורת יכול עדיין לנצל את הזמן שנותר עד לניתוק המוחלט של המכשירים הישנים על מנת לייצר מסלול סיוע לצרכנים החלשים".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חי בעננים התלת משמע
    וותיקה 07/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לידיעתו של יועז,יש אנשים שלא יודעים,לא יכולים,מכל מני סיבות,הן כלכליות,והן אישיות,להשתמש בטכנולוגיות חכמות,שלא נדבר על הזקנים בינינו ,שצריכים כל הזמן ללמוד להסתדר עם הטכנולוגיות חדשות לבקרים,,עד שהם משתלטים על לימוד של טכנולוגיה חדשה,,הצעירים שוב משנים,,לצעירים זה סבבה,אבל,יד כאן גם אזרחים אחרים,כמו שפרטתי,,וגם להם מגיעה קצת התחשבות בצורכיהם,חהקלה בדרכי הגישה שלהם לכל מקום ללא קשיים טכנולוגיים שממציאים ומשוויצים על זה כל הזמן,,תתחיל לחשוב בגדול אדוני השר,לע רק להיות שם למעלה בעננים
    סגור
  • 3.
    מחבל ברשות שולחיו.
    אמת 07/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יועז הנדל נמצא במשרד התקשורת כדי לשרת בעלי אינטרסים שרוצים לחלוש על כל שוק הסלולר. גם לפגוע באנשים המעןניינים בטלפון פשוט
    סגור
  • חי בעננים התלת משמע
    וותיקה 07/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון,ונכון,,גועל נפש,נדבר גבוהה גבוהה,אבל,תוך זמן קצר עלה לו השתן לראש,והוא מושחת כמו כולם,
    סגור
  • 2.
    הסיבה האמיתית שלא מספרים עליה
    קיקו 06/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הסיבה האמיתית, שהרבה אנשים שמשתמשים בדור 2 ו3, זה בעיקר בורחים מחוק המעקב, עברינים ונוכלים. נכון יש גם זקנים שחפגעו מזה. אבל המשטרה מאוד לא מרוצה שיש קושי לעקוב אחרי דור2 ו3, אפשר אבל זה קשה יותר.
    סגור
  • 1.
    הסיבה האמיתית שלא מספרים עליה
    קיקו 06/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסיבה האמיתית, שהרבה אנשים שמשתמשים בדור 2 ו3, זה בעיקר בורחים מחוק המעקב, עברינים ונוכלים. נכון יש גם זקנים שחפגעו מזה. אבל המשטרה מאוד לא מרוצה שיש קושי לעקוב אחרי דור2 ו3, אפשר אבל זה קשה יותר.
    סגור
  • הנדל
    ארש 07/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה שר שלא מכבד את המבוגרים וחושב שהוא גאון אבל יוצא הכי טיפש...למנוע ממבוגרים להיות עם נייד ועצמאים ..הנדל בטח יקנה להם מהכיס שלו ניידים חדשים תמורת הישנים...מה עוד הוא יעשה בכדי לפגוע בחלשים ומעוטי היכולת לרכוש נייד ב 50000 ש"ח וזה עוד מקבל משכורת על חשבון החלשים במדינה..
    סגור