כסף וצרכנות
הנדל מכסח את חברות הסלולר: הטיל קנסות כבדים על הוט ורמי לוי
שר התקשורת החדש הטיל קנסות בגובה מיליון שקל במצטבר נגד חברות תקשורת שחרגו מזמני מענה במוקדים הטלפוניים, מי עוד ספגו עיצומים? הפירוט המלא בפנים
משרד התקשורת הטיל קנסות בסך של למעלה ממיליון שקלים על חברות תקשורת שחרגו מזמני מענה במוקדים הטלפוניים, חברות התקשורת מחוייבות על פי חוק לענות לפחות ל-85% מהשיחות שמתקבלות במוקדי השירות הטלפוניים שלהן על-ידי מענה אנושי בזמן של עד 6 דקות ושממוצע זמן ההמתנה יהיה עד 4.5 דקות.
בנוסף, מחייב המשרד את החברות להפעיל מוקד שירות טכני 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, וכן להעביר למשרד נתונים על אופן עמידתן של החברות בתנאים אלה. מינהל פיקוח ואכיפה במשרד ביצע פיקוח על יישום הוראות אלה של רישיונות חברות התקשורת, במהלכו התגלו הפרות שבגינן הוחלט להטיל על החברות עיצומים כספיים בסך של למעלה ממיליון שקל.
בדיקת המשרד העלתה כי החברות הוט מובייל, רמי לוי תקשורת, הוט נט ובזק בינלאומי חרגו מזמני המענה המותרים ברישיונן. יתרה מכך, התגלה כי חברת רמי לוי תקשורת איננה מפעילה את מוקד התמיכה הטכנית שלה במשך 24 שעות ביממה כנדרש, ולמרות פניות המשרד בנושא, לא תיקנה את המצב והמשיכה לפגוע בקהל לקוחותיה. חברת אקספון 018 וחברת מרתון 018 אקספון הפרו את הוראות המשרד בדבר העברת מידע על זמני המענה, ולא העבירו למשרד את הנתונים הנדרשים לבדיקת איכות שירות הלקוחות שהן מספקות ללקוחותיהן.
משרד התקשורת טען כי הוא רואה בחומרה רבה כל פגיעה בצרכנים בישראל, ובמיוחד בתחום איכות השירות שזוכים לו לקוחות חברות התקשורת. המשרד ימשיך לפקח ולאכוף את הוראות רישיונן של החברות, ויפעל על מנת לעודד את החברות לפתח ולהרחיב מוקדי שירות דיגיטליים, כדי להבטיח שירות ראוי ואיכותי לכל צרכן תקשורת בישראל. לאחרונה פרסם המשרד את "מדד איכות השירות 2020" המשווה בין איכות השירותים שמספקות חברות התקשורת לצרכנים ומאפשר לכל לבחור לאיזו חברת תקשורת להתחבר על בסיס איכות השירות ולא רק המחיר.
שר התקשורת יועז הנדל מסר: "המשרד בראשותי רואה בחברות התקשורת מנוע צמיחה כלכלי. אני בעד הפחתת רגולציה למעט פגיעה בצרכנים. חברה שלא תספק שירות כמתחייב תמצא עצמה מול עיצומים כלכליים ורגולציה נוספת אמשיך לפעול לטובת שקיפות, הוגנות ואיכות השרות בשוק התקשורת בישראל".
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין הוסיפה: "לא נאפשר מצב שאזרחים 'מתייבשים' על הקו במשך דקות ארוכות בהמתנה למענה במוקדי הלקוחות של חברות התקשורת. אנחנו מעודדים את החברות לפתח ערוצים דיגיטליים, להפחית זמני המתנה, ולאפשר ללקוחות לבחור קבלת שירות במגוון ערוצים. נמשיך להבטיח שאף חברה לא תפגע בקהל לקוחותיה, ולעודד את שיפור איכות השירותים שמקבלים הצרכנים בישראל".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(13):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
13.כבוד ענק לשרשמ 06/2021/26הגב לתגובה זו1 1אבל הבעיה הכספית של המנויים טמונה בסירוב החברות לנתק לקוחות מיד עם הגשת הדרישה ולהפסיק לחייב כל אותו זמן המתנה כפוי על הלקוחות.שם הקנס צריך להיות מידי עם הגשת התלונה ולא לנהוג לפי " הפנקס פתוח והיד רושמת " ולאחר צבירת אלפי תלונות.סגור
-
12.חברות תקשורתטלי 06/2021/26הגב לתגובה זו0 0מה עם חברות תקשורת כמו,ואייס תקשורת שגובים כסף אבל לא נותנים כלום, אין מענה, אין שירות לקוחות, אין אינטרנט משלמים כסף סתם, גונבים אותנו באלפי שקלים , להם תתנו קנסות ..סגור
-
11.טוב מאוד. כייף לקרוא כתבות חיוביות (ל"ת)א 06/2021/26הגב לתגובה זו1 0סגור
-
10.איזו בפתעהנמר 06/2021/26הגב לתגובה זו1 1שר שהגיע לעבוד לטובת האזרחים... זו ''המצאה'' ששכחנו את קיומה, אצל הרגב\אמסלם\ליצמן וחבריהם (ובודאי לא היתה קימת אצל ראש הממשלה הקודם).סגור
-
9.כל הכבוד יועז, תבדוק אחת לחודשאביה 06/2021/25הגב לתגובה זו1 0לפחות שר אחד אצל בנט עובד בשביל האזרחים. החברות צריכים להבין שהבדיקה תבוצע לפחות פעם בחודש ומי שיחרוג יחטוף.סגור
- טען עוד
-
8.כל הכבוד!!!!! (ל"ת)אזרח 06/2021/25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.ומה אם ביטוח לאומי ומס הכנה המתנה חצי שעה (ל"ת)יניב 06/2021/25הגב לתגובה זו1 0סגור
-
6.קנסאיציק 06/2021/25הגב לתגובה זו0 0טוב מאד הגיע הזמן לקנוס.סגור
-
5.כסף קטן אלו אינם קנסות גבוהים עושים את זה כל 20 שניות (ל"ת)גליה 06/2021/25הגב לתגובה זו1 0סגור
-
4.ומעניין ש"לפתע"..רק עתה..עשה זאת ולא בהיותו שר התקשורתנורית אל-עופר 06/2021/25הגב לתגובה זו0 0וכמה יכול להיות אווילי יח"צ בכלל ובמקרה כזה בפרט.. חוץ מנסיון נוסףלהצדיק הפליקלק שלו לישיבה בממשלה בראשות מוליך שולל cheat minister ושות'כאמור ואכן. גם מה עם משרדי ממשלה? הירוץ יעז..אכן..לשנות..גם שם??סגור
-
3.ומה עם משרדי ממשלהמנחם 06/2021/25הגב לתגובה זו4 0אתמול חיכיתי 26 דקות למשרד הרישוי כדי לענות.אז מי יטפל בהם?סגור
-
2.זה לא מקסח זה קסת"חמבין 06/2021/24הגב לתגובה זו1 0זה לא מקסח זה קסת"ח . מקסח זה אם זה יהיה קנס חודשי ואיום בשלילת רשיון. אחרת הם מסתכלים על הקנס כהוצאה של המוקדים לחסכון בעלויותסגור
-
1.הגיע הזמן באמת שיעשו כאן סדר עם הזלזול בלקוחות (ל"ת)סדר חוק ומשפט 06/2021/24הגב לתגובה זו5 0סגור