כסף וצרכנות

מענק לעסקים קטנים ממשיך, האם אתם זכאים?

מענק שימור עובדים לעסקים שנפגעו מקורונה ממשיך, וניתן להגיש בקשה בסך של 5 אלף שקל על כל עובד שנמשכה העסקתו גם לאחר החמרת ההגבלות וירידה בהיקף הפעילות. עד כמה עובדים ניתן להגיש ומה התאריך האחרון?
מערכת ice | 
אורנה ברביבאי (צילום דוברות הכנסת)
משרד הכלכלה הודיע היום (ראשון) כי הסיוע לעסקים הקטנים והבינוניים שנפגעו בתקופת הקורונה, דרך מענק שימור לעובדים - יוארך בחודשים נוספים. 
מענק שימור עובדים ניתן כחלק מהתכנית הכלכלית לסיוע לעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה בתקופת הסגר השני (חודשים ספטמבר-אוקטובר 2020). המענק, בסך 5,000 שקל על כל עובד ועובדת ניתן כדי לסייע למעסיקים במימון עלויות ההעסקה בגין עובדים שנמשכה העסקתם גם לאחר החמרת ההגבלות וירידה בהיקף הפעילות.
בהתאם להחלטת הממשלה, התקופה המקורית להגשת בקשות לעסקים הינה עד לסוף חודש יוני 2021. עם זאת, למנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, ניתנה האפשרות להאריך את התקופה להגשת בקשות בעוד כחודשיים. בשל פניות עסקים שטרם הספיקו להגיש את הבקשה למענק, החליט מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, רן קויתי, להאריך את תקופת ההגשה עד לסוף חודש אוגוסט 2021.
המענקים ניתנו עבור שימור של כ-10,000 עובדים/ות בשכר מלא (הגבוה משכר מינימום של 5,300 שקל) ועוד מעל 2,000 עובדים/ת במשרה חלקית. העסקים שקיבלו מענקים שימרו בממוצע כ-94% מעובדיהם (ביחס לחודש ינואר או פברואר 2020) על אף שחוו ירידה משמעותית במחזור בתקופת הסגר השני.
עד כה, שולמו מענקים לכ-2,000 עסקים בסכום כולל של כ- 18 מיליון שקל. שיעור המענקים הגובה ביותר ניתן לעסקים מענפי השירותים המקצועיים - המדעיים והטכניים, ענפי המסחר, הבינוי והתעשייה.
כאמור, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה החליט להאריך את המועד האחרון להגשת הבקשה למענק שימור עובדים בסך 5 אלף שקל על כל עובד, וניתן להגיש זאת עד תאריך ה-31.8.21.
מניתוח מיוחד שנערך בחודש אפריל עולה כי מעסיקים בענפי השירותים המקצועיים המדעיים והטכניים (31%), ענפי המסחר (15%), הבינוי (10%) והתעשייה (9%) נהנו מהמענק בשיעורים הגבוהים ביותר.
רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מסר כי "החלטתי להאריך את המועד ההגשה עד לתאריך האחרון המתאפשר בהחלטת הממשלה וזאת על מנת לסייע לעסקים למצות את הזכאות שלהם מתקופת המשבר וכך גם לסייע לעסקים לצמוח ולשגשג ביציאה מהמשבר. אנא נצלו את זכאותכם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה