כסף וצרכנות

חבר חדש במועדון 100 מיליארד הדולר: השידרוג של וורן באפט

לאחר שהוסיף להונו בשנה החולפת כ-13 מיליארד דולר, המשקיע האגדי בן ה-90 עלה למקום ה-6 בטבלת עשירי תבל וממוקם אחרי מארק צוקרברג ברשימה היוקרתית ביותר. מי עוד בפנים?
כפיר אדר | 
וורן באפט (צילום מסך מתוך יוטיוב International Trade Administration)
המשקיע האמריקאי האגדי וורן באפט, שווה מהיום (חמישי) 100 מיליארד דולר, על פי מדד המיליארדרים של בלומברג. זה מציב אותו בחברת חמישה גברים אחרים בלבד מעל הסף הזה. כעת, הוא האדם השישי בעושרו בעולם, המדורג בדיוק אחרי מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג.
באפט בן ה-90 הוסיף השנה כמעט 13 מיליארד דולר לשוויו הנקי, כאשר המניות בקונגלומרט התעשייה והביטוח שלו זינקו. ברקשייר הת'אווי עלה בכמעט 15% בשנת 2021, מה שמעניק לחברה שווי שוק של יותר מ -600 מיליארד דולר.
באפט וברקשייר הת'אוויי מפורסמים בהשקעה בעיקר בצמיחה איטית, במניות "ערך" - רבות מהן הצליחו השנה טוב מאוד כאשר השווקים ממשיכים להתאושש מההתרסקות מונעת המגיפה לפני שנה. לאחרונה הוא חשף כי ברקשייר קנתה חלקים ברכיבי דאו שברון ורייזון, מה שמעיד על עניין חדש בביג נפט, טלקום ותקשורת.
בעוד באפט פיצח את רף 100 מיליארד הדולר, הוא עדיין הרבה אחרי האדם העשיר בעולם, ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון, ששווה 180 מיליארד דולר, על פי בלומברג. בזוס סחר את התואר מול מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, ששווה כעת 173 מיליארד דולר כמניות בתעשיית הרכב החשמלית שלו מההפסדים האחרונים. המייסד של מייקרוסופט, ביל גייטס, נמצא במקום השלישי ברשימה ועומד על 138 מיליארד דולר, ואילו ברנרד ארנו, יו"ר קבוצת מוצרי היוקרה LVMH, מדורג במקום הרביעי עם הון של 122 מיליארד דולר.
ארנו הוא הלא אמריקאי העשיר ביותר ברשימה. צוקרברג הוא מספר 5 כאמור, עם שווי נקי של 101 מיליארד דולר. בחזרה לבאפט, המולטי מיליארדר הישיש תרם מיליארדי דולרים למטרות פילנתרופיות במהלך חייו, ובשנת 2006 התחייב למסור כמעט את כל הונו לצדקה לאחר מותו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה