כסף וצרכנות

סיכום שנת 2020 במכירות הסלולר: האם האייפון עדיין מככב בישראל?

סיכום שנת 2020 בסניפי "מחסני חשמל" ו"שקם אלקטריק" מראה כי חלה עלייה של 12% במכירות מוצרי הסלולר. עלייה של 230% במכירות של מוצרי אייפון, עליה של 43% במכירות של שיאומי. ובאיזו עיר נמכרו כי הרבה טלפונים? 
מערכת ice | 
אייפון, סמסונג (צילום unsplash)
המכירות של מוצרי הסלולר עלו ב-12% במהלך שנת 2020, בהשוואה לשנה שקדמה לה. כך עולה מנתונים שנאספו מ-65 סניפים של רשתות "מחסני חשמל" ו"שקם אלקטריק" שהן קמעונאיות החשמל הגדולות בישראל. עוד עלה מן הנתונים כי מחיר עסקה ממוצעת של לקוח על מכשיר סלולר במהלך 2020 עמדה על 1,450 שקלים, לעומת 1,170 שקל ב- 2019.
ששת דגמי הסלולר הנמכרים בישראל ב-2020 (בסדר יורד) הם: סמסונגS20, אייפון 11, שיאומי, note 9 pro, סמסונג A51 ו- LG K50. חמש הערים שבהן נמכרים הכי הרבה טלפונים כאחוז מסך המכירות הכללי (בסדר יורד) הן: אילת, באר שבע, ת"א, חיפה, פ"ת. חודש המכירות החזק ביותר ב- 2020 היה נובמבר.
כמו כן, נתח השוק של מכירות הסמארטפונים ב2020- (ללא פיצ'ר פון) ע"פ קטגוריית מחיר עד 500 שקל- עלה ב- 7%; 500-1000 שקל- עלייה של 22%; 1,000-2,000 שקל- עלייה של 40%;  2,000-3,000- עליה של 10%; 3,000 שקלים ומעלה- עלייה של 22%.
בנוסף, חל גם גידול בנחת השוק של הטלפון הסלולרי הכשר שעמד בשנת 2020 על 6%, זאת לעומת 2.5% בשנת 2019. גם במכירת מכשירי האייפון חל גידול משמעותי לעומת שנת 2019: עלייה של 230% במכירות. עוד עולה כי שלוש הערים החזקות במכירת מכשיר אייפון (פרט לאילת) הן תל אביב, ראשון לציון וירושלים.
הקיף מכירות מכשירי סמסונג עלו ב-18% לעומת שנת 2019, כששלוש הערים המובילות במכירתו (פרט לאילת) הן פתח תקווה, ראשון לציון ותל אביב. גם מכירת מכשירי שיאומי זינקה במהלך שנת 2020 ב-43% לעומת שנת 2019. כמו כן, שלוש הערים המובילות במכירת מכשירי מותג זה (פרט לאילת) הן הקריות, חדרה ועפולה.

לירון כץ, מנהל פיתוח עסקי באלקטרה קמעונאות, מסר: "2020 החלה במגמת ירידה כהמשך ישיר ל- 2019 אך ברבעון הרביעי של השנה, נכנסו לארץ מגוון רחב של דגמי כניסה ודגמי ביניים של שיאומי, realme, וואן פלוס, שתומכים בדור החמישי והלכה למעשה טרפו את הכלים. היקף מכירות הסלולר ברבעון הרביעי של השנה היה החזק ביותר בחמש השנים האחרונות.  עוד מציין כץ, כי ב-2020 קטגוריית דגמי הבסיס עד 1000 שקל גדלה ל- 22% מהמכירות וקטגוריית דגמי הביניים בטווח מחירים של 1,000-2,000 שקל קפצה בעידן  לנתח של 40% מהמכירות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה