כסף וצרכנות

העתיד כבר כאן: טיסת אמזון בדרך אליך לסלון

מנהל התעופה האמריקני אישר לענקית המשלוחים להקים צי רחפנים, אשר יחליף בשנים הקרובות את מערך המשלוחים היבשתי של החברה. בקרוב בישראל?

מערכת ice | 
משלוחי רחפנים של אמזון (צילום freepik ,pixabay)
אתמול קיבלה ענקית המשלוחים האמריקנית אישור ממנהל התעופה הפדרלי להקמת צי רחפנים – אשר צפוי, לפי תכנון החברה, להחליף את מערך המשלוחים היבשתי של החברה. אמאזון צפויה להתחיל בניסוי מוגבל, ובהתאם לתוצאותיו תישקל השמשה רחבה של הרחפנים.
מדובר בנקודת ציון משמעותית בדרך להכנסת רחפנים ככלי שליחויות בכל רחבי העולם. עם זאת, הדרך לאישור רצופה ברפורמות שעוד צריכות להיעשות ברמת מנהל התעופה במדינה, כגון שדרוג מערכות השליטה האווירית בארה"ב, שינוי רגולטורי להפעלת טיסות רחפן מעל שטחים מאוכלסים, ודיגיטציה כללית במערך, שמבוסס כיום על פקחים אנושיים ומכ"מים.
אמאזון אינה הראשונה בשוק שחותרת לשימוש ברחפנים – חברת UPS ו-WING כבר קיבלו אישור דומה בעצמן, ומפעילות משלוחים בצפון קרוליינה ובווירג'יניה, בהתאמה. אמאזון ערכה ניסוי ראשון מוצלח בשילוח על ידי רחפן בבריטניה כבר ב-2016. ככלל, תחום הרחפנים צובר תאוצה לאחרונה, ויותר ויותר חברות מבינות את פוטנציאל הגדילה שלו. תקופת הקורונה רק חיזקה את הצורך במשלוח זריז וללא מגע ידי אדם.
עד כה, הבשורה האחרונה שהגיעה לישראל בתחום המשלוחים, היא אופניים חשמליים. האם בקרוב נקבל את משלוח הוולט שלנו ברחפן?
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה