כסף וצרכנות
חייבה פעמיים יותר מ-1000 לקוחות: פשרה בייצוגית נגד הוט מובייל
הוט מובייל גבתה הן בגין הנפקת הכרטיס והן במעמד סיום ההתקשרות. הנזק הכולל לקבוצת הנתבעים עמד על כ-43 אלף שקלים. הלקוחות יפוצו תוך 60 יום
פשרה בייצוגית נגד הוט מובייל: תפצה לקוחות שגבתה מהם תשלום כפול עבור כרטיס SIM חכם. הפיצוי יינתן באמצעות זיכוי החשבון החודשי, אך החברה תהיה רשאית לקזז את סכום הפיצוי מיתרת חובה – אם קיימת ללקוח.
לקוח לשעבר של חברת ‘הוט מובייל’ הגיש נגדה, לפני מספר חודשים, תביעה ייצוגית, באמצעות עו”ד צביאל מוסקוביץ’, בטענה כי החברה גובה תשלום כפול על כרטיס חכם (SIM), שהושאל ללקוחותיה במסגרת הטבת החברה. החיוב, נטען בתביעה, מתבצע פעמיים: הן בגין הנפקת הכרטיס במעמד ההצטרפות, והן במעמד סיום ההתקשרות, אם אינו מוחזר לחברה.
בכתב הגנתה טענה חברת ‘הוט מובייל’ כי ערכה בדיקה מקיפה, ממנה עלה כי נפלה טעות נקודתית בעניינו של מגיש התביעה, שנבעה ככל הנראה מהעובדה ששני הקווים שבבעלותו שימשו בשתי תוכניות שונות – האחת במסגרת תוכנית ההטבה האמורה, והשנייה לא.
לפי גרסת ‘הוט מובייל’, בדיקה רוחבית אותה ערכה העלתה, כי 1,102 לקוחות בלבד סבלו מחיוב כפול, מאחר שבמהלך ההתקשרות עם החברה היו מנויים על תוכנית שכללה את ההטבה, ובפועל חויבו בגין אותו כרטיס חכם פעמיים. הנזק הכולל לקבוצת הנתבעים, לגרסת ‘הוט מובייל’, עמד על כ-43 אלף שקלים.
קראו עוד ב-ice
בהסכם הפשרה נקבע, כי הלקוחות הנפגעים מהחיוב הכפול שנותרו מנויים פעילים של ‘הוט מובייל’ יפוצו תוך 60 ימים ממועד קבלת הפשרה. ‘הוט מובייל’ טענה כי קיים קושי מעשי לאתר מנויים שסבלו מחיוב כפול, אך אינם נמנים יותר על מנוייה, ולפצותם באופן ישיר. כמו כן טענה החברה לנזק שונה בין הלקוחות הללו – כאשר מנגנון האיתור והחישוב עתיד להיות מסורבל ביותר.
- יאיר נתניהו נגד רני רהב: "יוצא נגד המפגינים הימניים"
- רינה מצליח חוטפת שוב מהרשות השנייה: "חצתה את הגבול באמירה פוגענית, מבזה ומשפילה"
- שוק הפרסום בטלויזיה רותח: 5 מותגים השקיעו כ-8 מיליון שקל בשבוע
בהסכם הפשרה נקבע, כי הלקוחות הנפגעים מהחיוב הכפול שנותרו מנויים פעילים של ‘הוט מובייל’ יפוצו תוך 60 ימים ממועד קבלת הפשרה. ‘הוט מובייל’ טענה כי קיים קושי מעשי לאתר מנויים שסבלו מחיוב כפול, אך אינם נמנים יותר על מנוייה, ולפצותם באופן ישיר. כמו כן טענה החברה לנזק שונה בין הלקוחות הללו – כאשר מנגנון האיתור והחישוב עתיד להיות מסורבל ביותר.
לפיכך נקבע בפשרה, כי יתרת הסכום הכולל לחברי קבוצה זו תועבר ע”י ‘הוט מובייל’ לקרן לניהול וחלוקת כספים שנפסקו כסעד, לא יאוחר מ- 45 ימים ממועד תשלום סכום הפיצוי למנויים הפעילים. בנוסף, התחייבה ‘הוט מובייל’ לבטל את ההטבה ולא לגבות יותר תשלום בגין כרטיס חכם בתום ההתקשרות. כמו כן, נקבעו בפשרה גמול למגיש התביעה הייצוגית ושכר טרחת עורכי דין.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.גם לי קרהיקיר 07/2020/03הגב לתגובה זו0 0חברה על הפנים אני נמשל לקוח חדש של החברה קיבלתי סים והכול אבל שבאתי ורכשתי מכשיר חדש הנציגה אמרה שהסים שיש לי של החברה לא מתאים ויש להחליף לחדש פתאום אני מגלה חיוב למרות שהובטח חינם ולא ביקשתי סים כלל כי יש לי אמרתי אך הנציגה אמרה שהסים הזה לא יתאים וביגלל זה צריך סים חדש נוסף אבל ללא עלות כמובן ששיקרה ולקח מלא חודשעם עד שלבסוף זיכו אותיסגור
-
1.גמול....גמול מסתורי 06/2020/28הגב לתגובה זו0 0מה ה״גמול״ למגיש התביעה ועורכי דינו...??? נשמח אם תוכל לציין את הסכום.. לעיתים קרובות- ה״גמול״ גדול יותר מהסכום אותו מקבלים כל הזכאים לפיצוי- גם יחד..... במקרה זה האם הגמול הוא גדול יותר מ- 43 אלף שקלים??? יש לי תחושה שכן..סגור