כסף וצרכנות
ח"כ אלמוג כהן זועם: "ראס בן אמו יקום, לא ישימו לנו רגליים"
הבוקר התקיימה ועדת הכלכלה בדיון הקמת שדה התעופה בנבטים לקראת קריאה שנייה ושלישית, בדיון עלו התנגדויות מה שגרם לח"כ אלמוג כהן להתפרץ

הבוקר התקיים דיון בוועדת הכלכלה בכנסת בנושא הוראות מיוחדות, לקראת קריאה שנייה ושלישית לאישור הקמת שדה תעופה חדש בנבטים.
נושא הקמת שדה התעופה בנבטים החל להיבחן מאז שנת 2017, ועד היום מדובר בתקופה להשלמת הדיון, ולא בדיון שמתחיל מאפס. כזכור, הצעת החוק של ח"כ אלמוג כהן עברה כבר בקריאה ראשונה, וכעת היא מובאת לדיון לקראת הקריאה השנייה והשלישית.
במהלך הדיון, שהתקיים לקראת הקריאה השנייה והשלישית, הוצעו תיקונים להצעת החוק, שרובם לא עברו, למעט תיקון אחד בנוגע ללוח הזמנים של הקמת שדה התעופה. בקריאה הראשונה קבענו תקופה של 5 שנים להשלמת ההקמה והגשת תוכנית עד סוף 2025. כעת, בהכנה לקריאה השנייה והשלישית, התוקן לוח הזמנים ל-7 שנים להקמת השדה, ושנה ו-4 חודשים מיום אישור ההצעה להגשת התוכנית.
בפתח הישיבה אמר היו"ר ביטן כי משרד התחבורה ביקש לתת זכות וטו למשרד הביטחון, והדבר לא מקובל על הוועדה. הוא הוסיף כי יש פה הצהרה של הכנסת ששדה התעופה יהיה בנבטים, וזה אפשרי במועדים שנקבעו. לדבריו, כשהצבא רצה להזיז בסיסים מאזור המרכז וקיבל תקציב הוא עשה את זה.
בנוסף, נכנסו מספר סעיפים ברגע האחרון. הראשון הוא סעיף מטרה, הקובע כי מטרת החוק היא להבטיח שהממשלה ומוסדותיה יתנו עדיפות לתכנון השדה בנבטים. הסעיף השני קובע דיווח לוועדת הכלכלה אחת לחצי שנה, למשך שלוש שנים, על התקדמות העבודה, זאת מחשש שבסופו של דבר ייבלעו המאמצים להקים את השדה במקום אחר. נוסף גם סעיף שיחייב את כל הגורמים למסור למנהל התכנון כל מידע שנדרש לסיום התכנון בתוך התקופה שנקבעה.
במהלך הדיון עלו התנגדויות רבות, כמו למשל של יעקב לאנין, נציג צה"ל, שטען כי מבחינה ביטחונית ישנה אפשרות להקים שדה תעופה ברמת דוד, אך לא בנבטים. עם זאת, הממשלה דורשת שהשדה יוקם דווקא בנבטים. ח"כ כהן הוסיף: "כולנו מעריכים ואוהבים את הצבא, אבל לא יכול להיות ששנים מתנגדים לשדה בנבטים מטעמים ביטחוניים, כשמי שעזר לנו זה אנשים שלכם שפשטו את המדים".
אלמוג כהן התפרץ במהלך הדיון ואמר: "ראס בן אמו יקום בנבטים, שום משרד לא ישים לנו רגליים. הממשלה תקום ותיפול על שדה תעופה בנבטים. כל משרד שישים רגליים – אנחנו נפרק אותו."
עוד ב-
נתונים נוספים שהוצגו במהלך הדיון הצביעו על כך שהצפי לשנת 2050 הוא 80 מיליון נוסעים, מה שמעיד שאין מקום להסתפק בשדה תעופה אחד בלבד. בנוסף, במהלך הדיון, ח"כ שהם דנינו, חבר ועדת הכלכלה, ציין כי מתוכננת רכבת שתהיה מקשרת לנבטים.
החוק עבר לקראת קריאה שנייה ושלישית.
החוק עבר לקראת קריאה שנייה ושלישית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.שדה תעופה נבטיםחנה 03/2025/23הגב לתגובה זו0 0כמה מוטיבציה ואנרגגיה להקמת עוד שדה תעופה אבל איפה האנרגיה והמוטיבציה הזו להחזרת החטופים והשבת הגופות.אני יודעת אתה רוצה שדה תעופה קרוב לעזה שיהיה מהר יותר להטיס אותם אולי לארץ עוץסגור