כסף וצרכנות
מנכ"לית סמסונייט: "ישנה עלייה של כ-40% במכירת המזוודות"
מנכ"לית סמסונייט בישראל, ירדן וקס, משוחחת בריאיון על האתגרים שהציבה המלחמה, השפעתם על שוק המזוודות, והחידושים של החברה להתמודדות עם התקופה

מנכ"לית סמסונייט בישראל, ירדן וקס, שוחחה איתנו על האתגרים שעמדו בפני החברה בעונת המלחמה, והשינויים שחלו בשוק המזוודות המקומי והעולמי בעקבותיהם. בראיון חשפה וקס את החידושים של החברה, את המגמות הצפויות בשוק המזוודות, ואיך סמסונייט מתמודדת עם התקופה המאתגרת.
איך הצלחתם להתמודד עם התקופה הזאת?
2023 התחילה בצורה מצוינת – תחילת שנה מאוד חזקה, שלושה רבעונים ראשונים מדהימים. ואז הגיע ה-7 באוקטובר, וכולנו חווינו את האסון הקשה הזה של המלחמה. זה השפיע על כולנו בצורה משמעותית. גם אם אנשים רצו לטוס, כל אחד מאיתנו היה במצב של דאגה אישית – בני משפחה במילואים, חברים, וכל המדינה הייתה תחת לחץ כבד. התחום עמד כמעט בסטטוס קפוא, היו תקופות שחנויות לא עבדו בכלל.
2023 התחילה בצורה מצוינת – תחילת שנה מאוד חזקה, שלושה רבעונים ראשונים מדהימים. ואז הגיע ה-7 באוקטובר, וכולנו חווינו את האסון הקשה הזה של המלחמה. זה השפיע על כולנו בצורה משמעותית. גם אם אנשים רצו לטוס, כל אחד מאיתנו היה במצב של דאגה אישית – בני משפחה במילואים, חברים, וכל המדינה הייתה תחת לחץ כבד. התחום עמד כמעט בסטטוס קפוא, היו תקופות שחנויות לא עבדו בכלל.
איך חזרתם לפעול אחרי המלחמה?
לקח זמן עד שהתחלנו לראות תנועה חוזרת. בסביבות ינואר, הנסיעות חזרו, בעיקר עם חברות תעופה ישראליות. עסקי התעופה והנסיעות נדרשו להסתגל למצב החדש, והמזוודות חזרו לפעול בצורה רגילה. היו הרבה תחושות מעורבות – מצד אחד, אנשים רצו לטוס, מצד שני היה פחד מנסיעות.
לקח זמן עד שהתחלנו לראות תנועה חוזרת. בסביבות ינואר, הנסיעות חזרו, בעיקר עם חברות תעופה ישראליות. עסקי התעופה והנסיעות נדרשו להסתגל למצב החדש, והמזוודות חזרו לפעול בצורה רגילה. היו הרבה תחושות מעורבות – מצד אחד, אנשים רצו לטוס, מצד שני היה פחד מנסיעות.
מה המצב שוק הנסיעות כיום?
נכון להיום, אנחנו רואים שמדי יום יש בערך 25,000 נוסעים – זה כולל המראות ונחיתות. אבל זה עדיין לא כמו התקופות שהיינו רגילים אליהן, כשהיו 140,000–150,000 נוסעים ביום בשיא החגים. כיום אנחנו רואים הרבה יותר עיכובים בשדות התעופה, חוסרים בכוח אדם – זה הכל מאוד שביר וחוזר לאט לאט.
נכון להיום, אנחנו רואים שמדי יום יש בערך 25,000 נוסעים – זה כולל המראות ונחיתות. אבל זה עדיין לא כמו התקופות שהיינו רגילים אליהן, כשהיו 140,000–150,000 נוסעים ביום בשיא החגים. כיום אנחנו רואים הרבה יותר עיכובים בשדות התעופה, חוסרים בכוח אדם – זה הכל מאוד שביר וחוזר לאט לאט.
איך אתם מתמודדים עם האתגרים האלה?
אנחנו תמיד מוכנים לכל תרחיש. יש לנו את המוצרים, אנחנו עובדים קשה על מנת להביא יותר סחורה לארץ, במיוחד לקראת פסח. המוצרים שלנו מציעים מחירים אטרקטיביים מאוד כדי להחזיר את הלקוחות ולספק להם את הצורך הזה בטיולים ובנסיעות.
אנחנו תמיד מוכנים לכל תרחיש. יש לנו את המוצרים, אנחנו עובדים קשה על מנת להביא יותר סחורה לארץ, במיוחד לקראת פסח. המוצרים שלנו מציעים מחירים אטרקטיביים מאוד כדי להחזיר את הלקוחות ולספק להם את הצורך הזה בטיולים ובנסיעות.
אז אפשר לומר שהתמודדתם עם הרבה קשיים, אבל אתם לא מתכוונים להפסיק?
בהחלט לא. אנחנו מוכנים לכל מה שיבוא, גם אם יהיו עוד אתגרים. אנחנו מבינים את הצורך של האנשים לנסוע ולהתאוורר, ולכן גם מוציאים מבצעים אטרקטיביים. בשורה התחתונה, אנחנו מנסים להיות שם בשביל הלקוחות שלנו ולהחזיר את תחושת השגרה.
בהחלט לא. אנחנו מוכנים לכל מה שיבוא, גם אם יהיו עוד אתגרים. אנחנו מבינים את הצורך של האנשים לנסוע ולהתאוורר, ולכן גם מוציאים מבצעים אטרקטיביים. בשורה התחתונה, אנחנו מנסים להיות שם בשביל הלקוחות שלנו ולהחזיר את תחושת השגרה.
מה צפוי בעתיד הקרוב בתחום התיירות והנסיעות לדעתך?
אנחנו עדיין לא חזרנו לגמרי למה שהיינו רגילים אליו לפני המלחמה, אבל אנחנו בהחלט רואים את השוק חוזר לאט לאט. אנחנו מעריכים שבחודשים הקרובים, במיוחד אחרי פסח, נראה עלייה משמעותית בכמות הנוסעים. השוק עדיין לא חזר למלואו, אבל יש הרבה אופטימיות קדימה.
אנחנו עדיין לא חזרנו לגמרי למה שהיינו רגילים אליו לפני המלחמה, אבל אנחנו בהחלט רואים את השוק חוזר לאט לאט. אנחנו מעריכים שבחודשים הקרובים, במיוחד אחרי פסח, נראה עלייה משמעותית בכמות הנוסעים. השוק עדיין לא חזר למלואו, אבל יש הרבה אופטימיות קדימה.
איך השוק של המזוודות היום בעולם?
שוק המזוודות לא שקט, הוא כל הזמן בתנועה. סמסונייט היא חברה מספר אחת בעולם בתחום המזוודות, והיא קיימת כבר 110 שנים. החברה תמיד הייתה חלוצה בכל מה שקשור למזוודות וטיולים, והייתה הראשונה שהביאה חידושים כמו ארבעה גלגלים, טרולי סיסטם, חומרים מיוחדים ופטנטים בינלאומיים. כל שנה הם מציגים עיצובים חדשים, זוכים בפרסים והם לא שוקטים על שמריהם.
שוק המזוודות לא שקט, הוא כל הזמן בתנועה. סמסונייט היא חברה מספר אחת בעולם בתחום המזוודות, והיא קיימת כבר 110 שנים. החברה תמיד הייתה חלוצה בכל מה שקשור למזוודות וטיולים, והייתה הראשונה שהביאה חידושים כמו ארבעה גלגלים, טרולי סיסטם, חומרים מיוחדים ופטנטים בינלאומיים. כל שנה הם מציגים עיצובים חדשים, זוכים בפרסים והם לא שוקטים על שמריהם.
מה הם החידושים המרכזיים ?
סמסונייט מביאה חידושים כל הזמן, כמו חומרים קלים יותר, מנגנונים מתקדמים, חידושים בעיצוב, צבעים חדשים כל עונה, ועוד. הם משדרגים את המזוודות כדי להפוך את חוויית הנסיעה לנוחה יותר, כמו שינוי בקבין סייז, קלות המשקל, ותוספות כמו פיצ'רים מיוחדים למטען.
סמסונייט מביאה חידושים כל הזמן, כמו חומרים קלים יותר, מנגנונים מתקדמים, חידושים בעיצוב, צבעים חדשים כל עונה, ועוד. הם משדרגים את המזוודות כדי להפוך את חוויית הנסיעה לנוחה יותר, כמו שינוי בקבין סייז, קלות המשקל, ותוספות כמו פיצ'רים מיוחדים למטען.
מה הנוסעים מחפשים במזוודה?
כיום, הנוסעים רוצים מזוודות קלות עם ארבעה גלגלים כפולים, כמו בג'יפים. כל שינוי בחברות התעופה משפיע על עיצוב המזוודה, כמו שינוי במידות התיקים או דרישות המשקל. סמסונייט תמיד מתאימה את המוצרים שלה לשינויים הללו, ומביאה פתרונות כמו מזוודות בגודל קבין, שמתאימות יותר לטיסות עם חברת "לואו קוסט".
כיום, הנוסעים רוצים מזוודות קלות עם ארבעה גלגלים כפולים, כמו בג'יפים. כל שינוי בחברות התעופה משפיע על עיצוב המזוודה, כמו שינוי במידות התיקים או דרישות המשקל. סמסונייט תמיד מתאימה את המוצרים שלה לשינויים הללו, ומביאה פתרונות כמו מזוודות בגודל קבין, שמתאימות יותר לטיסות עם חברת "לואו קוסט".
איך השוק משתנה בארץ ובעולם לאחר תקופת המלחמה?
בתקופת המלחמה הייתה ירידה במכירות, אך לאחר מכן, לאחר ארבעה עד חמישה חודשים, השוק התחיל להתאושש. בשנה הנוכחית אנחנו כבר רואים עלייה במספרים, במיוחד אצל הלקוחות שנפנים לרכוש מזוודות באיכות גבוהה עם אחריות של סמסונייט. השוק בישראל נראה כמו שהיה לפני המלחמה, עם עלייה של כ-40% במכירות לעומת השנה שעברה.
בתקופת המלחמה הייתה ירידה במכירות, אך לאחר מכן, לאחר ארבעה עד חמישה חודשים, השוק התחיל להתאושש. בשנה הנוכחית אנחנו כבר רואים עלייה במספרים, במיוחד אצל הלקוחות שנפנים לרכוש מזוודות באיכות גבוהה עם אחריות של סמסונייט. השוק בישראל נראה כמו שהיה לפני המלחמה, עם עלייה של כ-40% במכירות לעומת השנה שעברה.
איך נראה שוק המזוודות כיום בישראל?
שוק המזוודות בישראל מתפתח, ויותר אנשים מבינים שמזוודה היא מוצר שמאוד חשוב לבחור בקפידה, לא רק למטרת טיסה אחת בשנה. תחום הלואו קוסט מתפשט, מה שמשפיע על רכישות מזוודות. המזון הישראלי כבר יותר מתעניין באיכות המזוודה, ומבין שההשקעה במוצר איכותי עם אחריות משתלמת.
מה תחזית הצמיחה לשוק המזוודות?
אנחנו צופים לעונה טובה אחרי פסח, עם עלייה בשיעור הרכישות. אם מסתכלים על הרבעון הראשון של השנה הנוכחית, ניתן לראות עלייה של כ-40% במכירות לעומת השנה שעברה. השוק שוב עולה ויורד בגלים קטנים במקום קפיצות חדות כפי שהיה בעבר.
קהל הלקוחות
אנחנו צופים לעונה טובה אחרי פסח, עם עלייה בשיעור הרכישות. אם מסתכלים על הרבעון הראשון של השנה הנוכחית, ניתן לראות עלייה של כ-40% במכירות לעומת השנה שעברה. השוק שוב עולה ויורד בגלים קטנים במקום קפיצות חדות כפי שהיה בעבר.
קהל הלקוחות
איך סמסונייט מתמודדת עם שימור לקוחות?
סמסונייט מקפידה להקים מועדוני לקוחות והם הצליחו לבנות קהל נאמן של כ-120,000 לקוחות. המטרה היא להקנות לצרכן את הערך המוסף של מותג איכותי, וכך להבטיח שהלקוח יחזור לרכוש שוב.
סמסונייט מקפידה להקים מועדוני לקוחות והם הצליחו לבנות קהל נאמן של כ-120,000 לקוחות. המטרה היא להקנות לצרכן את הערך המוסף של מותג איכותי, וכך להבטיח שהלקוח יחזור לרכוש שוב.
עוד ב-
מהם התוכניות של סמסונייט לשנת 2025?
סמסונייט שואפת להמשיך להוביל את השוק, עם פיתוחים חדשים של מזוודות, גידול ברשתות החנויות, ושיפור תמידי בשירות הלקוחות. המטרה היא להמשיך להיות המובילים בשוק ולהתאים את המוצרים לצרכים של הלקוחות בעולם המודרני.
סמסונייט שואפת להמשיך להוביל את השוק, עם פיתוחים חדשים של מזוודות, גידול ברשתות החנויות, ושיפור תמידי בשירות הלקוחות. המטרה היא להמשיך להיות המובילים בשוק ולהתאים את המוצרים לצרכים של הלקוחות בעולם המודרני.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה