כסף וצרכנות
יוקר המחיה: ירידה של 6% בקניות האונליין ובמינוי הנטפליקס
בזק חושפת הבוקר את נתוני האינטרנט והשימושים של הצרכנים וחושפת כי יוקר המחיה פוגע בכיס הצרכן לא רק בצריכת מזון הביתה, אלא גם קניות האונליין

בזק מפרסמת הבוקר את נתוני שימושי האינטרנט של הצרכנים בארץ וחושפת נתוני צרכנות מעניינים.
כך נתוני חושפים כי יוקר המחיה משפיע לא רק על סל המזון בסופר, אלא גם על קניות האונליין ומנויים חודשים של הטלוויזיה. יוקר המחיה משפיע גם על הדרך שבה ישראלים משלמים על תוכן דיגיטלי. הדו"ח מצביע על מגמה לפיה הישראלים מצמצמים בהוצאות על שירותי פרמיום דיגיטליים בתשלום.
ובכך, על פי הנתונים אותם מפרסמת בזק, בשנת 2024 נרשם מאזן שלילי במגוון פלטפורמות תוכן מובילות, כאשר שיעור הביטולים של מנויים בתשלום גבוה מהמצטרפים החדשים בכל הקטגוריות שנבדקו: דיסני+ (4%), נטפליקס (3%-).
בנוסף, נראה כי הצמיחה של שנים בקניות המקוונות נעצרה בשנת 2024, ומי שעדיין קונה באופן מקוון, דיווח על צמצום הקניות שלו.

אם בשנים 2021-2023 אחוז האנשים שעושים קניות אונליין עמד על כ- 87%, בשנת 2024 הנתון הצטמצם ל- 81% מהאוכלוסייה הבוגרת שבחרו לקנות השנה פחות באונליין בשל יוקר המחייה. כמו כן, 74% רכשו באתרים בינלאומיים שנחשבים זולים יותר כדי להתמודד עם יוקר המחייה יחד עם משלוחים חיצוניים שאף על פי שלרוב הם יקרים, הם עדיין משתלמים ברכישות גדולות.
עוד ב-
בנוסף לכך, מגמה שבולטת בשנים האחרונות שהפכה לפופלרית בעיקר בשנה האחרונה, היא משפיעני הרשת. משפיעני הרשת הופכים לגורם משמעותי בהחלטות הקנייה:
לפי הנתונים אותם מפרסמת בזק למעשה, 77% מבני הנוער ו-79% מבוגרים צעירים (18-34) עוקבים אחרי משפיעני רשת, ו-41% מגילאי 13+ קנו מוצרים בעקבות המלצה – עלייה משמעותית משנה שעברה (33%). בקרב גילאי 18-34 הנתון אף גבוה יותר ועומד על 54%. מבין הרוכשים, 71% דיווחו על שביעות רצון מההמלצה על המוצר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה