כסף וצרכנות
סמנכ"לית טריומף וסלוגי ישראל: "אנחנו עדיין מדווחים על גידול במכירות"
בראיון עם שני כנען, סמנכ"לית טריומף וסלוגי ישראל, היא חושפת את התובנות שלה בנוגע למצב הכלכלי הנוכחי של החברה, השפעת המלחמה, טרנדים בתעשיית הלבשה התחתונה בישראל ובינלאומית, ומגמות עתידיות לחברה
במהלך השנה האחרונה, שוק הלבשה תחתונה בישראל עבר לא מעט תהפוכות, בין אם עקב המלחמה, השפעתה על הכלכלה המקומית, והשינויים בצרכים ובדרישות הצרכניות. אנו שוחחנו עם שני כהן כנען, סמנכ"לית טריומף וסלוגי ישראל, על ההתמודדות עם האתגרים שהציבה השנה החולפת, על השינויים שמבצע המותג בשוק המקומי, וגם על העתיד של טריומף וקטגוריית הלבשה תחתונה בישראל.
איך המלחמה השפיעה על המצב הכלכלי שלכם?
"המצב הכלכלי באופן כללי בשוק הישראלי הושפע מאוד מהמלחמה, בעיקר באוקטובר האחרון, שהיה חודש משמעותי עם ציפיות גבוהות, במיוחד לאור החגים. המחירים נתקלו בקשיים, אך באופן מעניין, אחרי התקופה הזו ראינו התאוששות מיידית. נובמבר ודצמבר היו חודשים חזקים מאוד, במיוחד ביחס לשנה הקודמת. מבחינת נקודות מכירה, בהחלט הייתה ירידה בעקבות סגירות של חנויות בצפון ובדרום, אך אין לי ספק שזו לא תופעה ייחודית רק לנו, אלא ניכרת בכל השוק."
"המצב הכלכלי באופן כללי בשוק הישראלי הושפע מאוד מהמלחמה, בעיקר באוקטובר האחרון, שהיה חודש משמעותי עם ציפיות גבוהות, במיוחד לאור החגים. המחירים נתקלו בקשיים, אך באופן מעניין, אחרי התקופה הזו ראינו התאוששות מיידית. נובמבר ודצמבר היו חודשים חזקים מאוד, במיוחד ביחס לשנה הקודמת. מבחינת נקודות מכירה, בהחלט הייתה ירידה בעקבות סגירות של חנויות בצפון ובדרום, אך אין לי ספק שזו לא תופעה ייחודית רק לנו, אלא ניכרת בכל השוק."
איך זה השפיע על המכירות בטריומף?
"למרות כל הקשיים שגרמה המלחמה, אני יכולה לומר בגאווה כי אנחנו עדיין מדווחים על גידול במכירות, אפילו יותר משנה שעברה. עם זאת, תעשיית הלבשה תחתונה כולה נפגעה ברמות שונות, אך כמות הגידול שלנו בין השוק המקומי והבינלאומי מראה על יציבות מרשימה."
"למרות כל הקשיים שגרמה המלחמה, אני יכולה לומר בגאווה כי אנחנו עדיין מדווחים על גידול במכירות, אפילו יותר משנה שעברה. עם זאת, תעשיית הלבשה תחתונה כולה נפגעה ברמות שונות, אך כמות הגידול שלנו בין השוק המקומי והבינלאומי מראה על יציבות מרשימה."
איך התמודדתם עם בעיות ליבוא וההשלכות של המלחמה?
"במובנים רבים לא היו בעיות דרמטיות בנוגע ליבוא, היו כמה עיכובים בהשקות בתחילת הדרך, אך דבר כזה לא עצר אותנו. היו עיכובים מסוימים עם משלוחים, אך זה לא השפיע משמעותית על קצב ההשקות והחידושים שלנו."
"במובנים רבים לא היו בעיות דרמטיות בנוגע ליבוא, היו כמה עיכובים בהשקות בתחילת הדרך, אך דבר כזה לא עצר אותנו. היו עיכובים מסוימים עם משלוחים, אך זה לא השפיע משמעותית על קצב ההשקות והחידושים שלנו."
האם הרגשתם השפעות של אנטישמיות או קריאות לחרם מצד מדינות אירופה?
"ההפך!. קיבלנו המון תמיכה מההנהלה הבינלאומית, כל הזמן חיזקו אותנו ונתנו לנו להבין שהם איתנו. כל הזמן פנו אלינו עם הצעות עזרה, ביקשו לדעת איך אנחנו מרגישים ואם אנחנו בסדר. הם הראו לנו הרבה תמיכה."
"ההפך!. קיבלנו המון תמיכה מההנהלה הבינלאומית, כל הזמן חיזקו אותנו ונתנו לנו להבין שהם איתנו. כל הזמן פנו אלינו עם הצעות עזרה, ביקשו לדעת איך אנחנו מרגישים ואם אנחנו בסדר. הם הראו לנו הרבה תמיכה."
איך היו המכירות בשנת 2024 בהשוואה לשנים קודמות?
"שנת 2024 הייתה שנה מאוד טובה, גם בהשוואה ל-2023, על אף הקשיים הנלווים למצב הביטחוני. כמו שציינתי, אנחנו חברה בינלאומית עם נוכחות בולטת באירופה, והשוואה בין השווקים השונים מראה לנו גידול חזק בישראל, גם עם כל הקשיים. כמובן, לאור הימצאות יותר אנשים בארץ, הייתה גם עלייה במכירות המקומיות. גם פה עשינו התאמות למוצר, כמו שיתופי פעולה עם משפיעניות ישראליות, דבר שלא היה בשנים הקודמות."
"שנת 2024 הייתה שנה מאוד טובה, גם בהשוואה ל-2023, על אף הקשיים הנלווים למצב הביטחוני. כמו שציינתי, אנחנו חברה בינלאומית עם נוכחות בולטת באירופה, והשוואה בין השווקים השונים מראה לנו גידול חזק בישראל, גם עם כל הקשיים. כמובן, לאור הימצאות יותר אנשים בארץ, הייתה גם עלייה במכירות המקומיות. גם פה עשינו התאמות למוצר, כמו שיתופי פעולה עם משפיעניות ישראליות, דבר שלא היה בשנים הקודמות."
האם חודש נובמבר, חודש המבצעים, באמת מבדל את עצמו עם הנחות עמוקות או שמא מדובר בפיקציה?
"בטריומף, חודש נובמבר הוא בהחלט לא פיקציה – אנחנו מציעים את ההנחות העמוקות ביותר בחודש זה, אפילו יותר מאשר במהלך החגים. השנה ראינו גידול משמעותי במכירות אונליין, בעוד שבאוף ליין היה גידול פחות משמעותי. הטבות כמו בבלאק פריידי ובשופינג אייאל יצרו ירידת מחירים עמוקה, בהחלט גרמו לעלייה במכירות בעיקר באונליין, בעוד באוף ליין לא היה גידול משמעותי כמו בשנים קודמות."
"בטריומף, חודש נובמבר הוא בהחלט לא פיקציה – אנחנו מציעים את ההנחות העמוקות ביותר בחודש זה, אפילו יותר מאשר במהלך החגים. השנה ראינו גידול משמעותי במכירות אונליין, בעוד שבאוף ליין היה גידול פחות משמעותי. הטבות כמו בבלאק פריידי ובשופינג אייאל יצרו ירידת מחירים עמוקה, בהחלט גרמו לעלייה במכירות בעיקר באונליין, בעוד באוף ליין לא היה גידול משמעותי כמו בשנים קודמות."
כיצד משפיעה עליית המחירים על המותג ועל השוק באופן כללי?
"כמובן שכולנו מרגישים את העלויות, אך אנחנו משתדלים לשמור על מחירים סבירים ונמוכים ככל האפשר, בעיקר על ידי חיתוך העלויות במידת הצורך והעלנו מחירים רק במוצרים מסוימים ברמה הכי מזערית שניתן."
"כמובן שכולנו מרגישים את העלויות, אך אנחנו משתדלים לשמור על מחירים סבירים ונמוכים ככל האפשר, בעיקר על ידי חיתוך העלויות במידת הצורך והעלנו מחירים רק במוצרים מסוימים ברמה הכי מזערית שניתן."
איך מתמודדים עם יוקר המחייה בישראל וההשפעה על מכירות המותג?
"אנחנו בהחלט מבינים את הקושי של הצרכנים, במיוחד כשמחירים עולים, אבל הרבה נשים מוכנות להשקיע במוצר איכותי כמו חזייה, במיוחד כשמדובר במוצר איכותי שיחזיק לאורך זמן. אנחנו רואים שלקוחות יודעות להוציא יותר כסף על פריטים שיכולים להחזיק זמן רב יותר, ולכן המותג שלנו מצליח. לבסוף, אני חושבת שבסופו של דבר, אנחנו פונים ללקוחות שמבינות את ערך המוצר. חזייה איכותית יכולה להחזיק שנים, וזה משהו שנשים מבינות, גם אם מדובר בהשקעה. יוקר המחייה בהחלט משפיע על האופן שבו הצרכנים מתנהלים, אבל הם יודעים להתמקד בתקופות מבצע, כמו נובמבר, ולנצל את המחירים הנמוכים יותר. אנחנו רואים נאמנות גבוהה למותג שלנו, שכן המוצר שלנו מציע איכות רבה מאוד שצורכת תשומת לב רבה."
"אנחנו בהחלט מבינים את הקושי של הצרכנים, במיוחד כשמחירים עולים, אבל הרבה נשים מוכנות להשקיע במוצר איכותי כמו חזייה, במיוחד כשמדובר במוצר איכותי שיחזיק לאורך זמן. אנחנו רואים שלקוחות יודעות להוציא יותר כסף על פריטים שיכולים להחזיק זמן רב יותר, ולכן המותג שלנו מצליח. לבסוף, אני חושבת שבסופו של דבר, אנחנו פונים ללקוחות שמבינות את ערך המוצר. חזייה איכותית יכולה להחזיק שנים, וזה משהו שנשים מבינות, גם אם מדובר בהשקעה. יוקר המחייה בהחלט משפיע על האופן שבו הצרכנים מתנהלים, אבל הם יודעים להתמקד בתקופות מבצע, כמו נובמבר, ולנצל את המחירים הנמוכים יותר. אנחנו רואים נאמנות גבוהה למותג שלנו, שכן המוצר שלנו מציע איכות רבה מאוד שצורכת תשומת לב רבה."
איך טריומף מתייחד בשוק ההלבשה התחתונה?
"טריומף פועל בשוק מזה מעל 35 שנה. אנחנו מרגישים שאנחנו המובילים בתחום הלבשה תחתונה בארץ ובין המובילים בעולם. כל הזמן אנחנו שואפים להוביל ולפתח חידושים, וכבר לפני מספר שנים אנחנו היינו הראשונים להוציא חזיות ללא ברזל, שמעניקות תמיכה אולטימטיבית. השוק הזה הלך והתרחב גם בשוק המתחרים, וזה בהחלט סימן חיובי להתפתחות המותג."
"טריומף פועל בשוק מזה מעל 35 שנה. אנחנו מרגישים שאנחנו המובילים בתחום הלבשה תחתונה בארץ ובין המובילים בעולם. כל הזמן אנחנו שואפים להוביל ולפתח חידושים, וכבר לפני מספר שנים אנחנו היינו הראשונים להוציא חזיות ללא ברזל, שמעניקות תמיכה אולטימטיבית. השוק הזה הלך והתרחב גם בשוק המתחרים, וזה בהחלט סימן חיובי להתפתחות המותג."
איך שוק הלבשה תחתונה בישראל שונה משוקי אירופה?
"ישנם הבדליים ברורים בהתנהגות הצרכנים בין ישראל לאירופה. בישראל, הגישה הרבה יותר שמרנית. אנחנו רואים קנייה מיותרת של פריטים בצבעים בסיסיים כמו שחור ולבן, וזה הרבה יותר מכוון על בסיס הנחות ומבצעים. לעומת זאת, בשווקים האירופיים יש פתיחות הרבה יותר רבה לצבעים ודגמים חדשניים. הלקוחות פה עדיין מחכים למבצעי סוף עונה או חג, וזה משפיע על אופי הקנייה."
"ישנם הבדליים ברורים בהתנהגות הצרכנים בין ישראל לאירופה. בישראל, הגישה הרבה יותר שמרנית. אנחנו רואים קנייה מיותרת של פריטים בצבעים בסיסיים כמו שחור ולבן, וזה הרבה יותר מכוון על בסיס הנחות ומבצעים. לעומת זאת, בשווקים האירופיים יש פתיחות הרבה יותר רבה לצבעים ודגמים חדשניים. הלקוחות פה עדיין מחכים למבצעי סוף עונה או חג, וזה משפיע על אופי הקנייה."
האם טריומף מתכוונת להרחיב את מגוון המוצרים שלה, ובמיוחד בתחום הגברים והילדים?
"כבר היום, תחת המותג סלוגי, יש לנו קולקציה של תחתונים לגברים. לא מדובר בהתרחבות גדולה למגוון גברים וילדים, אבל כן יש לנו כמה מוצרים שמיועדים להם. אנחנו מתמקדים בעיקר במוצרים לנשים, אך בהחלט יש פוטנציאל להתרחבות בתחום הלבשה תחתונה למגוון רחב יותר של קבוצות."
"כבר היום, תחת המותג סלוגי, יש לנו קולקציה של תחתונים לגברים. לא מדובר בהתרחבות גדולה למגוון גברים וילדים, אבל כן יש לנו כמה מוצרים שמיועדים להם. אנחנו מתמקדים בעיקר במוצרים לנשים, אך בהחלט יש פוטנציאל להתרחבות בתחום הלבשה תחתונה למגוון רחב יותר של קבוצות."
מהן התוכניות להתרחבות בתחומים חדשים?
"בהחלט, קיימת תוכנית להתרחב גם לכיוונים חדשים, בעיקר במגוון המוצרים והקטגוריות. כמו שציינתי, בחלק מהקטגוריות התרחבנו בתחום המחטבים והספורט, ואנחנו בהחלט מתכוונים להמשיך ולהשקיע שם. בנוסף, ישנם כמה חידושים שאותם אני לא יכולה לחשוף כרגע, אך מדובר בצעד קדימה במגוון המוצרים ובמענה לכל הצרכים של קהל היעד."
תוכניות לעתיד - מה מצפה לטריומף בשנה הקרובה?
"לשנה הקרובה, אנחנו לא מתכננים להתרחב לרשתות חנויות ענקיות, אלא נשקול לפתוח חנויות בוטיק נוספות. המיקוד שלנו יהיה בהרחבת מגוון המוצרים והתחומים, כולל קטגוריות נוספות שיכנסו לשוק, אך זה יהיה בעיקר בחיזוק היסודות הקיימים, ולא בהתרחבות ברשתות. כמובן, אנחנו נמשיך לחשוב על הצרכנים ולספק להם את המוצרים האיכותיים ביותר."
"לשנה הקרובה, אנחנו לא מתכננים להתרחב לרשתות חנויות ענקיות, אלא נשקול לפתוח חנויות בוטיק נוספות. המיקוד שלנו יהיה בהרחבת מגוון המוצרים והתחומים, כולל קטגוריות נוספות שיכנסו לשוק, אך זה יהיה בעיקר בחיזוק היסודות הקיימים, ולא בהתרחבות ברשתות. כמובן, אנחנו נמשיך לחשוב על הצרכנים ולספק להם את המוצרים האיכותיים ביותר."
העבודה בטריומף במהלך השנה האחרונה, במיוחד בשוק המקומי, הוכיחה את עמידות המותג בפני אתגרים כלכליים וביטחוניים. המותג מציין שימור יציבות בצמיחה, תוך הסתגלות לעידן החדש של צרכנות אונליין והבנה עמוקה של צורכי הלקוחה. כפי שמדגישה שני כנען, סמנכ"לית שיווק טריומף. מטרת טריומף היא לא רק להוביל מבחינת חדשנות במוצרים, אלא גם להציע חווית קנייה איכותית ומותאמת לדרישות הצרכניות המודרניות.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה