כסף וצרכנות

הנתונים נחשפים: ירידה ברכישות סלי מזון בישראל

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת תוני פדיון רשתות השיווק לחודשים ספטמבר-נובמבר 2024: ירידה בפדיון המזון והתמתנות בהוצאות הצרכנים
ענת סימן טוב | 
דוחות (צילום shutterstock)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת הצהריים את נתוני הפדיון של רשתות השיווק לחודשים ספטמבר-נובמבר 2024.
במהלך חודשים אלו נרשמה עלייה של 0.6%, שהיא נמוכה בהשוואה לעלייה של 1.6% שנרשמה בחודשי יוני-אוגוסט 2024. במקביל, בחודשי ספטמבר-נובמבר נרשמה ירידה של 1.1% במחירים קבועים בפדיון של רשתות המזון, בעוד שבחודשים יוני-אוגוסט נרשמה עלייה של 0.9% במחירים קבועים.
נתוני הפדיון אותם מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מתייחסים לרשתות השיווק המתמחות במזון, וכן לרשתות המתמחות במוצרים אחרים כמו טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - הכוללים קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.
הפדיון המצטבר בין ינואר לנובמבר 2024 הסתכם ב-6.5%, כאשר בתחום המזון נרשמה עלייה של 2.2%. מנגד, בחודשים ינואר-אוקטובר נרשמה עלייה של 2.3%, מה שמעיד על ירידה בנתון זה בחודש נובמבר.
נתונים אלו משקפים את חודשי הקיץ, בהם האיומים המלחמתיים הובילו לכך שהישראלים נשארו יותר בבית וצברו יותר מזון במטרה להתמודד עם תקופה ממושכת בבית עקב המלחמה.

בנוסף, בחודש אוקטובר חגגו הצרכנים את חגי תשרי, ולמעשה מרגע שהחלה הפסקת האש בחודש נובמבר, החלה ירידה במגמת הנתונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה