כסף וצרכנות

לוקחות אחריות: עלייה של כ-75% בפניות של נשים בנושאים פיננסיים

הבסיס להשגת ביטחון כלכלי לנשים מתחיל בהסרת החסמים – בראש ובראשונה - צמצום פערי הידע ומתן כלים לנשים לקבלה מושכלת של החלטות פיננסיות ופנסיוניות. במגדל הקימו עמוד אינסטגרם לנשים המנגיש תוכן כלכלי ופיננסי לנשים. התוצאה: עלייה של כ-75% בפניות של נשים בנושאים פיננסיים
דלית ויכסלבאום | 
דלית ויכסלבאום (צילום ניקולה וסטהפל, יחצ מגדל)
לא פעם, נשים מוצאות את עצמן מאחור מבחינה כלכלית, לא כי הן פחות חכמות או מוכשרות, אלא בעיקר כי הן מתמודדות עם פערים כלכליים הנובעים משכר נמוך יותר, צבירה מופחתת לפנסיה ולעיתים גם הפסקות בקריירה הנובעות מצורך בטיפול במשפחה. בעולם שבו העצמאות הכלכלית היא בסיס לביטחון אישי וחופש בחירה, ידע פיננסי הוא כלי קריטי עבורן והוא דורש מודעות ועשייה. וזה לא נגמר רק בהווה, תוחלת החיים שלנו, כנשים, גבוהה יותר – מה שאומר שאנחנו צריכות לוודא שהחסכונות שלנו יספיקו לזמן ממושך יותר. הבסיס להשגת ביטחון כלכלי עצמתי יותר עבור נשים מתחיל בהסרת החסמים – בראש ובראשונה - צמצום פערי הידע ומתן כלים לנשים לקבלה מושכלת של החלטות פיננסיות ופנסיוניות. במילים אחרות – להפסיק לפחד מלחקור, להבין ולדבר על חיסכון ארוך טווח.
מחקרים רבים בחנו את האופן שבו נשים מקבלות החלטות פיננסיות, והצביעו על מאפיינים ייחודיים המשפיעים על התנהלותן הכלכלית. אחד הממצאים המרכזיים הוא שנשים נוטות להעביר את קבלת ההחלטות הפיננסיות לבני זוגן, מה שמוביל לכך שהגברים צוברים ניסיון ואוריינות פיננסית גבוהה יותר. מצב זה עלול להגביר את הסיכון של נשים להיקלע למצוקה כלכלית, במיוחד בגיל פרישה, כאשר תוחלת החיים שלהן ארוכה יותר.
בעולם ההשקעות, מחקרים רבים מצאו שנשים נוטות להיות זהירות ושקולות יותר מגברים, מה שיכול להוביל לא אחת לתשואות גבוהות יותר. הסיבות לכך נעוצות בנטייה לקחת פחות סיכונים ולקבל החלטות מבוססת מידע. עם זאת, החשש מהשקעות עדיין רווח בקרב נשים רבות, בין היתר בשל תפיסות שההשקעה בבורסה מסוכנת יותר, על אף שהבורסה מוכיחה שלאורך זמן היא מניבה תשואות חיוביות.
כחברת ביטוח, פנסיה ופיננסים שרוב העובדות בה הן נשים (גם בחתך כללי וגם בהנהלה הבכירה), אנחנו מאמינות שנשים צריכות להיות במוקד קבלת ההחלטות הפיננסיות. אנחנו רואים מדי יום נשים שמנהלות קריירה מצליחה, מוערכות במקום העבודה ומהוות השראה לנשים אחרות ואת הרוח הזאת אנחנו רוצות להנחיל הלאה ובפרט להעצים את ההבנה שנשים לא צריכות לחשוש מקבלת החלטות בעולם ההשקעות והחיסכון.
לפני מספר חודשים, השקנו עמוד אינסטגרם לנשים, שמדבר אליהן במילים שלהן ויחד עם ארבעים ושתיים, משרד הסושיאל מדיה שלנו, יצרנו ערוץ תוכן ייחודי שמדבר ומנגיש תוכן כלכלי ופיננסי לנשים. המהלך יצא לדרך לאחר חשיבה קריאטיבית ומעמיקה על אופן ההנגשה של תכנים פיננסיים לנשים. פיתחנו עבור העמוד שפה ייחודית, יצירתית ומדויקת מתוך מטרה לתרגם מושגים מורכבים לכלים פשוטים, תוך התאמה לצרכים ולשפה של קהל היעד, וזאת על מנת ליצור שינוי אמיתי בתודעה ובשיח סביב מעורבות פיננסית נשית.
היום, חצי שנה אחרי, אנחנו מסתכלות בגאווה על הקהילה שנוצרה, המנהלת  שיח פיננסי ער סביב העמוד, עם עשרות תכנים שמתייחסים לאירועים אקטואליים וגם היסטוריים ועשרות אלפי אינטראקציות של נשים שמצטרפות לשינוי. זיהינו עלייה של כ-75% בפניות של נשים בנושאים פיננסיים, ותגובות שמחממות את הלב. בעולם שבו יותר ויותר אנשים, במגוון קבוצות גיל, צורכים מידע ברשתות החברתיות, השאיפה שלנו היא להיות מאגר ידע אמין ומעשיר לנשים בפרט ולאנשים בכלל. ואם יש משהו אחד שאני אשמח שמי שמקבלות מידע מהעמוד שלנו יקחו איתן הוא את ההבנה שכשאתן מעורבות, אתן מבטיחות לעצמכן ולמשפחותיכן עתיד יציב ובטוח יותר.
הכותבת היא סמנכ"לית מותג ומוניטין במגדל ביטוח ופיננסים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה