כסף וצרכנות

אמזון הפלתה בין לקוחות - וחטפה תביעה במיליונים

ענקית המסחר המקוון אמזון, מסתבכת בתביעה חדשה של תושבי שתי שכונות מוחלשות בוושינגטון די.סי, שטוענים כי שילמו עבור שירות משלוחים מואץ, אך בפועל החברת "שיקרה" עליהם ולא הביאה להם את המשלוחים בזמן, זאת לעומת תושבי שכונות אחרות בבירה באמריקאית, שברובם מקבלים את המשלוחים בזמן
מערכת ice |  2
ג'ף בזוס (צילום shutterstock, יוטיוב/ CNN)
אמזון, חברת המסחר מהגדולות בעולם, מפעילה שירות משלוחים מואץ בארצות הברית, במסגרתו היא מבטיחה ללקוחות המזמינים כי זמני המשלוחים יהיו מהירים בהרבה, אך בפועל, על פי תביעה שהוגשה נגדה על ידי התובע הכללי של וושינגטון די.סי, היא "משקרת" עליהם כשהם מתלוננים שזמן המשלוחים הוא גדול בהרבה מהזמן המובטח.
למעשה, תמורת 139 דולר, הלקוחות בארצות הברית, ללא הבדל במקום מגוריהם, יכולים ליהנות מגישה לשירות משלוחים מואץ, שיביא אל הלקוחות את המשלוח שלהם באותו היום או מקסימום בתוך יומיים מאז הם הזמינו אותו.
אלא שלטענת התובע, אמזון עושה איפה ואיפה בין הלקוחות שלה, ו"מאטה בכוונה" את המשלוחים לשתי קהילות שנחשבות מוחלשות בעיר הבירה, כאשר לטענת התובעים היא הפלתה בינם לבין הלקוחות העשירים יותר וגבתה מהם מיליוני דולרים על שירות שלא סיפקה.
בכתב התביעה הוצגו מספר נתונים מעניינים במיוחד. למעשה, רק 24% מהתושבים בשתי השכונות המוחלשות הללו קיבלו את שירות המשלוחים המואץ, זאת לעומת 75% מהתושבים בשאר רחבי וושינגטון די.סי. לטענת התובע הכללי, בריאן שוואלב, תושבי שתי השכונות הוציאו 4.5 מיליון דולר על השירות שלא קיבלו, וכעת הם דורשים את הכסף בחזרה.
בכתב התביעה המקורי נכתב בין ביתר כי "אמזון גבתה מתושבי השכונות עשרות אלפי דולרים בעבור שירות משלוחים מואץ שלא סיפקה". עוד נטען כי "בשעה שלאמזון יש זכות לבצע שינויים תפעוליים, היא לא יכולה להחליט בחשאי שדולר באזור מיקוד אחד שווה פחות מדולר באחר. אנחנו תובעים כדי לעצור את הנוהג המטעה הזה ולוודא שתושבינו מקבלים את השירותים שהם משלמים בעבורם".
בכתב התביעה גם הסבירו איך ומדוע אמזון עשתה זאת: "במקום להבטיח אספקה מהירה באמצעות מערכת המשלוחים הפנימית שלה, אמזון החלה לעבוד באופן בלעדי עם ספקיות צד ג' כמו UPS והדואר. החלטת אמזון הובילה לירידה חדה במהירות ובאיכות השירות באזורי המיקוד, בהשוואה למהירות ולאיכות שמהן נהנו התושבים לפני השינוי ושתושבים באזורי מיקוד אחרים המשיכו לקבל".
לגבי "השקרים" של החברה לטענתם, סיפרו התובעים כי "כשלקוחות שנפגעו התלוננו לאמזון על מהירות המשלוחים, אמזון הסתירה את ההחרגה שביצעה ורמזה באופן מטעה ושקרי שהעיכובים הם תוצאה של תנודות טבעיות בנסיבות השילוח".
אמזון טענה בפני כלי תקשורת בארצות הברית כי "מדובר בטענות שגויות לחלוטין. באזורי המיקוד המדוברים היו מעשים ממוקדים נגד נהגים שמסרו חבילות. קיבלנו החלטה לשנות את הפעילות שלנו, כולל נתיבי וזמני משלוחים, אך ורק כדי להגן על בטיחות הנהגים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מי הכתב? ממש עברית שכונה: "שיקרו עליהם" (ל"ת)
    אכפת לי מאד 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אומרים שיקרה להם לא עליהם
    צופה 12/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם לא מגיהים כתבות? לא עומדים על מישהוא ומשקרים...משקרים לו...
    סגור