כסף וצרכנות

הישראלים רוקנו מדפים בבלאק פריידיי – למה זה לא קרה בארה"ב?

סייבר מאנדיי 2024 צפוי לשבור שיאים בארצות הברית, כשהצרכנים מעדיפים קניות אונליין, בעיקר דרך סמארטפונים. בישראל, מבצעי הקניות כבר התחילו בתחילת נובמבר עם Shopping IL, וההוצאות בבלאק פריידיי עלו ב-8.7% לעומת השנה שעברה
שרון בירקמן | 
קניות (צילום shutterstock)
סייבר מאנדיי 2024 צפוי להיות היום הגדול של השנה לקניות באינטרנט בארצות הברית, כך מעריכים אנליסטים על פי נתוני Adobe Analytics, כלי ניתוח הנתונים המתקדם של אדובי. הצרכן האמריקאי הוציא 10.8 מיליארד דולר בבלאק פריידי ועל פי התחזיות, ההוצאות בסייבר מאנדיי בארצות הברית יגיעו לשיא של 13.2 מיליארד דולר, עלייה של 6.1% לעומת השנה שעברה.
נתוני Adobe Analytics מצביעים על המשך המגמה של קניות באינטרנט, עם עלייה חדה בקניות אונליין; יותר מ-55% מהקניות יבוצעו דרך סמארטפונים, והצפי הוא שגם השנה נראה מבול של רכישות ברגעי השיא של היום. ההערכות הן כי סייבר מאנדיי צפוי לשמור על מעמדו כיום הקניות הגדול ביותר בשנה, כאשר הצרכנים החלו להתכונן עוד לפני בלאק פריידיי.
הקניות בארצות הברית נפתחות באופן רשמי ביום חמישי של חג ההודיה (Thanksgiving), מטפסות בבלאק פריידי ומגיעות לשיא ביום שני שלאחריו, סייבר מאנדיי. התנהגות הצרכנים בישראל שונה, כשבלאק פריידיי נחשב ליום הקניות הגדול של השנה. בישראל הקניות כבר מתחילות כבר בתחילת נובמבר עם אירועי Shopping IL, המבצע הגדול ביותר של קניות ברשת המקומית, אירוע קניות שרשם השנה שיאים חדשים.
בזמן שבארצות הברית שיא הקניות מתחיל באמצע נובמבר, בישראל חלק מהציבור כבר ניצל את ההנחות המוקדמות של שופינג IL, ולמעשה בילה את רוב נובמבר בקניות. מנתוני חברת שבא עולה שבישראל נרשמה בבלאק פריידיי עלייה של 8.7% בהוצאות באמצעות כרטיסי אשראי, עם רכישות של 1.198 מיליארד שקל. הקטגוריות שהובילו את ההוצאות היו נופש, חשמל ואלקטרוניקה, ריהוט ומסעדות. בנוסף, לעומת הצרכן האמריקאי, שהעדיף להימנע מהתורים הארוכים בחנויות הפיזיות והעדיף לקנות אונליין, הישראלים שילבו קניות פיזיות עם רכישות אונליין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה