כסף וצרכנות
הסוד נחשף: כמה רווח עושים בקולנוע בישראל מפופקורן?
אם אתם מתוסכלים ממחירי הפופקורן בקולנוע וחושבים שמדובר במחיר מופקע עבור סך הכל גרגרי תירס ושמן, מתברר שבלעדיהם לא היה בכלל סרט. משה אדרי, מבכירי תעשיית הקולנוע בישראל, מסביר איך הפופקורן מונע ממנו פשיטת רגל וכמה כסף הוא מצליח להרוויח מגרגרי תירס בעשרה שקלים
קשה מאוד להתעשר מקולנוע בישראל הקטנטונת ואפילו להתפרנס - כך טוען לפחות משה אדרי, הבעלים של בתי קולנוע, קולנוען ומפיק של סרטים ישראלים רבים. "הסינמה סיטי עושה את הכסף הגדול מהפופקורן ומהאירועים. פופקורן זה הבסיס", הודה אדרי בראיון לפודקאסט של איתי סגל בפלטפורמת all in.
לדברי המפיק הוותיק, ללא מכירת פופקורן במחיר הקיים יהיה עליו לסגור את הקולנוע או לפשוט רגל. "הכסף הגדול בא משם ולכן אנחנו נותנים פיצויים את החנייה חינם וכל מה שמסביב".
אדרי המשיך והסביר בראיון הפתוח שהפופקורן כ"כ יקר מכיוון שישנן רק 10 דקות למכור אותו – כשהצופה מגיע לקולנוע ורגע לפני שהוא נכנס לאולם.
לשאלת הרווח מהפופקורן, אדרי, חצי מתלוצץ, הסביר שהוא עומד סביב 2900%, משמע, מ-1 קילוגרם גרעיני תירס לטיגון שנמכרים סביב 10 שקלים, המפיק מרוויח 290 שקלים.
עוד ב-
"פעם היו הפסקות באמצע הסרט", הסביר אדרי עוד שיקול בקביעת מחירי הפופקורן, "אחי לאון במיוחד התעקש שאין הפסקות. שיקנו בהתחלה".
הקולנוען, שטען שבארה"ב הפופקורן אפילו יותר יקר, סיכם את הנושא בטענה שרבים מבאי הקולנוע בארץ בכלל לא קונים כרטיס במחיר מלא ונהנים מהנחות, ולכן חוסכים לפחות שם. "הדבר היחידי שנשאר לעשות כמה לירות שנוכל לעשות סרטים זה פופקורן".
הקולנוען, שטען שבארה"ב הפופקורן אפילו יותר יקר, סיכם את הנושא בטענה שרבים מבאי הקולנוע בארץ בכלל לא קונים כרטיס במחיר מלא ונהנים מהנחות, ולכן חוסכים לפחות שם. "הדבר היחידי שנשאר לעשות כמה לירות שנוכל לעשות סרטים זה פופקורן".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה