כסף וצרכנות
יוקר המחייה: המוצרים שיש בכל בית שהתייקרו עד 115% בתוך שנה
המחירים עלו באופן דרמטי ברשתות השיווק, עם פערים של מאות אחוזים בין מוצרים זהים משנה לשנה.השפעת יוקר המחיה ניכרת בכל תחום, והצרכנים נפגעים מהעלויות הגבוהות, כך השווה וגילה זאת ד"ר חזי גור ממכון החקר והקמעונאות
יוקר המחיה מהדהד מעלינו כבר תקופה ארוכה, אך השנה האחרונה הוכיחה כי המחירים התייקרו באופן משמעותי. כך, מתחת לרדאר, מוצרים מהמקפיא עלו בפערים עצומים.
בהשוואת מחירים שביצע מכון החקר והקמעונאות בראשותו של ד"ר חזי גור מזרחי, התגלו פערי מחירים בין השנה הנוכחית לשנה הקודמת. רשת פרשמרקט מופיעה בסקר עם הפערים המשמעותיים ביותר. כך לדוגמה, אפונת גינה של סנפורסט נמכרה בשנת 2023 ברשת פרשמרקט במחיר של 11.08 שקלים, וכיום, שנה אחרי, היא נמכרת במחיר של 23.90 שקלים – פער של 115%.
בהשוואת מחירים שביצע מכון החקר והקמעונאות בראשותו של ד"ר חזי גור מזרחי, התגלו פערי מחירים בין השנה הנוכחית לשנה הקודמת. רשת פרשמרקט מופיעה בסקר עם הפערים המשמעותיים ביותר. כך לדוגמה, אפונת גינה של סנפורסט נמכרה בשנת 2023 ברשת פרשמרקט במחיר של 11.08 שקלים, וכיום, שנה אחרי, היא נמכרת במחיר של 23.90 שקלים – פער של 115%.
גם חטיפי הפיצה של מעדנות נמכרו ברשת בשנה שעברה במחיר של 19.90 שקלים, וכעת הם נמכרים במחיר של 38.47 שקלים – פער של 93%.
גם ברשת יוחננוף נרשמו פערי מחירים. כך, למשל, המוצר "לקט נורמנדי" של תנובה נמכר במחיר של 13.70 שקלים בשנת 2023, ובשנת 2024 הוא נמכר במחיר של 24.90 שקלים – פער של 81%.
ברשת רמי לוי נרשמה עליית מחירים במוצר פיצה איטלקית דקה של "שלושת האופים", שנמכרה בשנת 2023 במחיר של 14.28 שקלים, וכיום נמכרת במחיר של 25.89 שקלים – פער של 81%.
ברשת ויקטורי נרשמה גם עלייה במחיר המוצר "שניצל עוף ביתי" של עוף טוב. המוצר נמכר בשנת 2023 במחיר של 25.22 שקלים, ואילו בשנת 2024 הוא נמכר במחיר של 44.94 שקלים – פער של 78%.
עוד ב-
אין ספק שיוקר המחיה משפיע עלינו, אך קפיצות במחירים ברמה הזו פוגעות בסל הצריכה ובחיי היומיום, וכל זאת בלי מודעות מצד הצרכנים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה