כסף וצרכנות

אחרי 5 שנים בלבד: אחת המסעדות האהובות בישראל נסגרת

סוף עידן קולינרי: סגירת מסעדת "צ'נה" מגיעה לאחר שלפני מספר שבועות עזבה השפית מיכל גולדברגר את המסעדה ועברה לסינגפור, במה שהתברר בדיעבד כסימן מקדים לסגירה הסופית, גם בדף של המסעדה כבר צוין: "בשל המצב, מסעדת צ'נה נסגרה עד להודעה חדשה. מלון תיאודור בראון פתוח כסדרו, נשמח לארח אתכם!"
מערכת ice | 
מסעדה סגורה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בשורה מצערת הגיעה אמש מעולם הקולינריה הישראלי: מסעדת "צ'נה" היוקרתית, שפעלה בלובי מלון תיאודור בתל אביב, סגרה את שעריה לאחר חמש שנות פעילות מרשימות. המסעדה, שהפכה לאחת הפנינים הקולינריות המדוברות של תל אביב, מצטרפת לשורה הולכת וגדלה של מסעדות שף שנאלצו להיפרד מהקהל הנאמן בתקופה המאתגרת הנוכחית.
המסעדה, שנפתחה ב-2021 תחת שרביטו של השף המוכשר תומר אגאי, התבססה על טאבון מרשים שהיווה את לב ליבה של המסעדה, ממנו יצאו מנות איטלקיות קלאסיות. אולם נקודת המפנה המשמעותית הגיעה ב-2023, כאשר השף גיל דהאן נכנס למטבח יחד עם השותפה לפס הקינוחים, מיכל גולדברגר, והוביל מהפך קולינרי מרשים.

תחת הנהגתו של דהאן, "צ'נה" זכתה להכרה מקצועית משמעותית והגיעה להישגים מרשימים, כולל דירוג במקום השלישי ברשימת המסעדות הטובות בישראל של מגזין מאקו. ואולם, המציאות המורכבת של השנה האחרונה - המצב הביטחוני המתוח, המשבר הכלכלי והיעדרם של תיירים - יצרה אתגרים משמעותיים. בנוסף, המבנה הניהולי המורכב, שכלל שתי הנהלות נפרדות - של המלון ושל קבוצת ההסעדה - הוסיף מורכבות נוספת לתפעול השוטף.
לפני מספר שבועות עזבה השפית מיכל גולדברגר את המסעדה ועברה לסינגפור, במה שהתברר בדיעבד כסימן מקדים לסגירה הסופית, גם בדף של המסעדה כבר צוין: "בשל המצב, מסעדת צ'נה נסגרה עד להודעה חדשה. מלון תיאודור בראון פתוח כסדרו, נשמח לארח אתכם!".
אמש פרסם השף גיל דהאן הודעת פרידה מרגשת באינסטגרם, שמשקפת את המורכבות של התקופה: "בינתיים תזכרו, דברים גדולים מזה קרו. דברים גדולים מזה קורים. תחזירו את כולם. כל החטופות. כל החטופים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה