כסף וצרכנות

העוקץ הגדול ביותר בישראל נחשף: כך נגנבו 50 מיליון שקל מאזרחים

שיטת "העוקץ הרוסי", שריסקה עשרות ישראלים בשנים האחרונות, נמשכת בכל הכוח אחרי שבחודשים האחרונים עוד ועוד ישראלים דיווחו שנגנבו מהם מיליוני שקלים. כך זה עובד
מערכת ice |  1
הונאה (צילום shutterstock)
שיטת העוקץ המתוחכמת הידועה כשיטת "העוקץ הרוסי", היא אחת השיטות המתוחכמות שנראו בעשור האחרון בישראל, במסגרתה נעקצו ישראלים בסכומים של מיליוני שקלים.
על פי פרסום של שמעון איפרגן ב"מאקו", כשלוש שנים אחרי שהחלה השיטה האכזריץ, עוד ועוד ישראלים נעקצים בה. כך קרה גם לא', תושב פתח תקווה בן 80, שקיבל לאחרונה שיחת טלפון מאדם שטען שהוא טכנאי של חברת "הוט", שסיפר לו כי יש לו תקלה בקו הסלולרי והוא צריך לתקן אותה.
אחרי אותה שיחה, התגלו עוד ועוד תקלות במכשיר הטלפון שלו, אחרי שהעוקצים פרצו לו למכשיר הסלולרי. הם טענו בפניו כי עליו לרכוש מכשיר חדש שהבעיות יסתיימו, וכך הם הצליחו לעקוץ אותו בסכום של 1.3 מיליון שקל.
א' קיבל שיחת טלפון מהבנק שלו, שם טענו כי האקרים פרצו לחשבון הבנק שלו ומנסים לבצע דרכו עסקאות באשראי. בהמשך, קיבל שיחה מנציג במשטרת ישראל, שטען כי הוא קצין משטרה. הוא העביר לו את הכסף, 1.3 מיליון שקל בסך הכל, הכסף הועבר לחשבונות צ'יינג' ולהשקעות.
כך קרה גם לויקטור (שם בדוי), תושב ירושלים, שנעקץ על ידי רשת הנוכלים בחצי מיליון שקל בשיטה דומה מאוד, כמו גם צעיר בשם אורן, שנעקץ ברבע מיליון שקל. מדובר בעוקץ מתוחכם ואכזרי במיוחד, שכאמור החל לפני כשלוש שנים, ועד היום נגנבו כך לישראלים בסך הכל 50 מיליון שקל.עד היום הוגשו עשרה כתבי אישום נגד הנוכלים, אך הכסף נעלם כלא היה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכסף נעלם. ומה עם הנוכלים גם נעלמו??? (ל"ת)
    דוב 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור