כסף וצרכנות

סל המזון מזנק לפני ראש השנה: זה המוצר שהתייקר ב72%

המועצה לצרכנות הצרכן ערך סקר בדיקת של סלי המזון לחג ראש השנה וגילתה כי השנה, סל המזון שלנו התייקר ב-7%
ענת סימן טוב | 
עליית מחירים (צילום shutterstock)
המועצה לצרכנות כמדי שנה עורכת בדיקת סלי מזון כשבועיים לפני ראש השנה. בהשוואה לסל של שנה שעברה התגלה כי סל המזון לחג ראש השנה השנה, התייקר ב7% לעומת שנה שעברה.
העליות הבולטות במוצרים לחגם שמצאה המועצה הם בשמן הזית שהתייקר ב-39%, בעופות הטריים שהתייקרו ב-35%, הירקות והפירות ב-25%, הבשר הקפוא והטרי התייקרו ב-10%, דגים הקפואים התייקרו ב8%, שימורים ב11%, תבלינים ב12%, ירקות טריים ב20%. הקפיצה המשמעותית במחיר הייתה במחירי העגבניות שהתייקרו ב72%.

המועצה לצרכנות ערכה בדיקה חוזרת לסל המוצרים הגדול של 818 מוצרים ממנו הורכב סל של 770 מוצרים  הנפוצים ביותר ברשתות. הבדיקה נערכה ב-18.9.2024, שבועיים לפני ראש השנה. מהבדיקה עולה כי אמנם אין שינוי משמעותי בממוצע מול הבדיקה בחודש שעבר ואף גם נרשמה ירידה של אחוז אחד עקב מבצעי החגים, אולם יש שינוי מובהק לרעה לעומת הבדיקה המקבילה בשנה שעברה שנערכה אף היא שבועיים לפני ראש השנה ב-30.8.23.

בהשוואה לבדיקה המקבילה בשנה שעברה התגלה עלייה בסל המזון של 7%. הבדיקה שנעשתה בליווי סטטיסטי של ד"ר אור כץ מהמכללה האקדמית אשקלון. הממצאים ממחישים את חשיבות השוואת המחיר על ידי הצרכן בין הרשתות לפני רכישת הסל המשפחתי, כחלק מהצורך לשלוט בעליות המחירים והבחירה לרכוש במחיר הזול ביותר. 
בתגובה המועצה לצרכנות  "סל הקניה לצרכן המשיך ועלה במובהק ביחס לבדיקה לפני כשנה ב- 7%, דבר שפוגע בכלל ציבור הצרכנים. נדמה שחלק מרשתות השיווק, היבואנים והיצרנים כלל לא מתכוונים להתחשב בציבור וכל מטרתם להגדיל את הרווחים שלהם.
המועצה ממליצה לצרכנים לבצע השוואת מחירים בין הסניפים שנמצאים באזור שלהם"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה