כסף וצרכנות

ריקול לחומרי הניקוי בישראל: המוצר המסוכן יורד מיידית מהמדפים

בעקבות מקרה שבו תינוק בלע חומר רעיל, הממונה על התקינה במשרד הכלכלה, איגור דוסקלוביץ, מזהיר את הציבור משימוש במוצר הזה, המיועד לפתיחת סתימות ומשווק בחנויות מקוונות בארץ ובחו"ל
מערכת ice | 
צילום freepik
מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה פרסם היום (שני) אזהרה חדשה בנוגע למוצר הנמכר בחנויות מקוונות בארץ ובחו"ל, ועלול להיות מסוכן. הבדיקה התבצעה לאחר מקרה קשה בו פעוט כבן שנתיים בלע את המוצר.
המוצר שלגביו יצאה האזהרה מכיל סודה קאוסטית לפתיחת סתימות, מה שגרם לפעוט להרעלה חמורה והוא פונה במצב קשה לבית חולים בירושלים. מיד לאחר האירוע, פנה מינהל התקינה לארגון "בטרם" לבטיחות ילדים ולבית החולים, על מנת להבין את נסיבות האירוע, ובאיזה מוצר מדובר.
הבדיקה שנערכה העלתה כי מדובר במוצר שנמכר במגוון חנויות מקוונות בארץ ובחו"ל, והוא אינו עומד בדרישות התקן הרשמי, לאור הליקויים הבאים: האריזה אינה קשת פתיחה לילדים כנדרש בחומר מסוכן מסוג זה. ליקוי נוסף הוא גורמי הסיכון והצהרות על אמצעי זהירות אינם מצוינות בעברית על גבי האריזה.
במשרד הכלכלה והתעשייה אמרו כי יש להרחיק את המוצר מהישג ידם של ילדים ולפנות לבית העסק ממנו נרכש לצורך החזרתו. עוד הוסיפו כי חומרי ניקוי מכילים תרכובות של כימיקלים שונים, אשר עלולים לפגוע בבריאות האדם ובאיכות הסביבה, עלולים להזיק לדרכי הנשימה בשאיפת אדים ולהזיק לעור ולעיניים בעקבות מגע עם חומרים אלה. חומרי הניקוי הנמכרים בישראל, בין שהם מיוצרים בארץ ובין אם מיובאים, חייבים להתאים לדרישות התקינה.
כיצד ניתן להימנע מקניית מוצרים שאינם תקניים?
יש לבדוק את תקינות האריזה - האריזה צריכה להיות אטומה וחזקה, וכאשר מדובר בחומרים מסוכנים, עליה להיות קשת פתיחה לילדים, על כל המשתמע מכך.
יש לוודא כי קיים סימון בעברית הכולל את כל הפרטים הבאים: גורמי סיכון בצירוף תמונת סמל, הוראות השימוש והוראות האחסון, הוראות הבטיחות והוראות עזרה ראשונה, שם היצרן, מספר הטלפון שלו ומענו המלא, או שם היבואן, מספר הטלפון שלו ומענו המלא.
בנוסף יש לוודא כמות החומר ביחידות מסה למוצקים או ביחידות נפח לנוזלים ולגזים, מנת הייצור או תאריך הייצור , או תאריך אחרון לשימוש (במקרים רלוונטיים) וכל הסימונים על גבי האריזה חייבים להיות בשפה עברית, ברורים לקריאה ועמידים בפני שפשוף ומחיקה.
הממונה על התקינה חוזר ומדגיש כי יש להקפיד על הרחקת חומרי ניקוי וחומרים מסוכנים מהישג ידם של ילדים. אין להעביר חומרי ניקוי וחומרים מסוכנים לכלי אחסון אחר מלבד אריזתם המקורית. אין לבצע ערבוב של חומר ניקוי עם חומרים אחרים ויש להקפיד על הוראות שימוש ואחסנה בהתאם לכתוב על גבי האריזה, בדגש על אופן סגירת אריזה קשת פתיחה לילדים לאחר השימוש.
מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מסר כי הוא מבצע בדיקות יזומות בשווקים ומי שימצא כי אינו עומד בדרישות התקינה צפוי לסנקציות הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה