כסף וצרכנות

הקייטרינג האהוב נסגר מיידית: "סכנה חמורה לבריאות הציבור בישראל"

משרד הבריאות הוציא צו סגירה מיידי לקייטרינג האהוב, ג "יוסף אבידן "אורה אט - ליז" מחדרה, אחרי שבביקורת שנערכה לקייטרינג נמצאו ליקויים חמורים המסכנים את בריאות הציבור
מערכת ice | 
אולם אירועים (צילום freepik)
משרד הבריאות הוציא היום (חמישי) צו סגירה מיידי לקייטרינג האהוב, ג "יוסף אבידן "אורה אט - ליז" מחדרה, אחרי שבביקורת שנערכה לקייטרינג נמצאו ליקויים חמורים המסכנים את בריאות הציבור.
במכתב שנמסר לעסק נכתב: "הריני להודיעך כי בתוקף סמכותי לפי סעיף 20 לחוק רישוי עסקיםאני מוציאה בזאת צו הפסקה מנהלי (צו סגירה), המצווה עלייך ו/או על כל אדם אחר הפועל מטעך, להפסיק באופן מידי את הפעלת קייטרינג "יוסף אבידן "אורה אט-ליז" אשר בניהולך ובבעלותך.
במסגרת הצו על העסק להיות סגור ללא הכנסת והוצאת סחורה, כולל הפסקה מידית של הובלת ואספקת מזון, וכל פעילות אחרת במסגרת העסק. אני מוציאה את צו ההפסקה המנהלי בשל ממצאי הביקורת שנערכה בעסק זה ב-11.9.2024 על ידי מפקחת מזון בלשכת הבריאות המחוזית.
בביקורת זו נמצאוליקויים רבים וחמורים המפורטים בדו"ח ביקורת שבסימוכי ואשר מהווים סכנה חמורה ומיידית לבריאות הציבור. נוכח חומרת הליקויים, מיידיות הסכנה לבריאות הציבור, העובדה כי הנכם מספקים מזון רגיש , עבודתכם בניגוד לחוק ובתנאים תברואיים ירודים תוך הפרת דרישות שנועדו להבטיח את בטיחות המזון, החלטתי להוציא את הצו לפני שימוע.
הליקויים המהותיים העיקריים שנמצאו בביקורת הנ''ל הם: .1 הצטלבויות בתהליך העבודה ובאחסון בין מזון גולמי למזון מוכן לאכילה. .2 נמצא מזון פג תוקף המאוחסן במקרר מזון מוכן ומיועד להעברה למכירה בחנות העסק. .3 אי שמירה על טמפרטורת מזון לאורך כל שלבי תהליך הייצור כנדרש בתקנות רישוי עסקים - לא מתבצע תיעוד טמפרטורת הבישול, הצינון, והוצאת מזון.

.4 מצב תברואי ירוד - נמצא ציוד מלוכלך בשאריות מזון, אבק ולכלוך רב, כגון מקרר מזון מוכן ומתקן לקירור מהיר נמצאו עם סימני עובש רבים. נצפו מעופפים רבים בשטח העסק. .5 מעבר עובדים בין אזורים לטיפול במזון גולמי לבין אזורים עם מזון מוכן לאכילה ללא הקפדה על דרישות היגיינה ובאופן העלול לגרום לזיהום צולב של מזון מוכן לאכילה.
.6 מצב תשתית העסק לקוי, הגורם למפגעים תברואתיים באזורים שונים. .7 התנהלות בעסק מצביעה בחוסר בקיאות בחקיקת המזון וחוסר הבנה בכל הקשור לייצור מזון בטוח לצריכה. .8 לא מתבצע ניהול עקיבות תקין כנדרש בחוק. .9 העסק פועל ללא רישיון ייצור וללא רישיון עסק כנדרש בחוק. דו"ח הביקורת מיום ,11.9.24 מצ"ב כחלק בלתי נפרד מצו זה. תחולתו של צו זה הינה מידית.
על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרג ע קבלת צו זה. צו זה יצא לאחר התייעצות עם עו"ד מייסר עבאהרי, עוזרת ראשית ליועצת המשפטית. בהתאם לסעיף 22 לחוק, אתה רשאי לבקש ביטול צו זה מבית משפט השלום או מבית משפט לעניינים מקומיים אשר מוסמך לבטל את הצו או לאשרו, עם או בלי שינויים. הגשת הבקשה לא תעכב את ביצוע הצו, כל עוד לא החליט בית המשפט החלטה אחרת.
בהתאם לסעיף 25 לחוק, מי שאינו מקיים צו הפסקה, דינו מאסר לתקופה של עד 18 חודשים. בהתאם לסעיף 24 לחוק, אני מורה למשטרת ישראל לנקוט באמצעים הדרושים כדי להבטיח ציות להוראות הצו ולהביא להפסקתו המיידית של העיסוק בעסק הנ"ל.
בהתאם לסעיף 21 לחוק צו זה יעמוד בתוקפו למשך עד 30 יום, אך אני רשאית לבקש הארכתו מבית משפט השלום או מבית המשפט לעניינים מקומיים אשר רשאי להאריך את תוקף הצו ללא מגבלת זמן. הגשת בקשה לבית המשפט כאמור תאריך את תוקף הצו ב 7- ימים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה