כסף וצרכנות

חייבים עד 50 אלף שקל? זו ההטבה שנכנסת מעכשיו לתוקף

על פי הצעת החוק החדשה בכנסת, אדם שיש לו חוב מסוים לתשלום, בגובה של עד 50 אלף שקלים חדשים וטרם חלף המועד האחרון לתשלומו, יוכל לפרוס את החיוב לתשלומים באתר האינטרנט של רשות האכיפה והגבייה בהתאם למדרג הקבוע בתוספת לחוק.
מערכת ice |  1
חובות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אושר בקריאה ראשונה בכנסת תיקון לחוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות לפריסת תשלום חוב שטרם חלף המועד לתשלומו. אדם שיש לו חוב מסוים לתשלום, בגובה של עד 50 אלף שקלים חדשים וטרם חלף המועד האחרון לתשלומו, יוכל לפרוס את החיוב לתשלומים באתר האינטרנט של הרשות.
בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר, כי מטרת החוק המוצע הינה לאפשר לאנשים המשלמים קנסות או סוגי תשלומים אחרים למרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה לשלם אותם בתשלומים, וזאת עוד בטרם שתשלומים אלו הופכים לחובות. 

על פי ההצעה, אדם שיש לו חוב מסוים לתשלום, בגובה של עד 50 אלף שקלים חדשים וטרם חלף המועד האחרון לתשלומו, יוכל לפרוס את החיוב לתשלומים באתר האינטרנט של רשות האכיפה והגבייה בהתאם למדרג הקבוע בתוספת לחוק.
בדברי ההסבר צוין, כי כיום, בהתאם לחוק המרכז לגביית קנסות מוסמך המרכז ביחס לסוגי חיובים שאישר שר המשפטים לקבל את התשלום בעבורם גם בתוך התקופה לתשלום ובטרם הפך התשלום לחוב (להלן – תקופת טרום חוב). זאת, במטרה לאפשר לגופים המעבירים את חובותיהם לגבייה במרכז לגביית קנסות להיעזר בשירותי המרכז כדי לקבל תשלומים במקום לנהל מערכת תשלומים נפרדת מטעמם. אם חלף המועד לתשלום והאדם טרם שילם, אז יהפוך החיוב לחוב וייגבה במרכז לגביית קנסות בהתאם לחוק. 
במסגרת הליכי הגבייה של המרכז בתקופת טרום החוב, עלה הצורך לפרוס את החיובים לתשלום בשיעורים. אולם, בשונה מהסמכות הנתונה למרכז לפרוס חובות לתשלומים לחוק, אין למרכז סמכות לפרוס קנסות או תשלומים אחרים בשלב טרום הגבייה. התוצאה הינה שאנשים המבקשים לשלם את החיוב שנקבע להם בתשלומים צריכים להמתין שהתשלום יהפוך לחוב על מנת שהמרכז יוכל לפרוס את החוב. 
במטרה לתת מענה לקושי שהתעורר בפריסת תשלומים בשלב הטרום חוב, מוצע כאמור לקבוע בחוק שכל אדם שגובה חובו הוא עד 50 אלף שקלים חדשים המשלם למרכז לגביית קנסות בתקופת טרום החוב יהיה רשאי לבצע פריסה חד פעמית של החיוב לתשלומים. פריסה זו תינתן באופן אוטומטי וממוחשב, לפי הטבלה המפורטת בתוספת החמישית לתזכיר המוצע ובלבד שמבקש הפריסה עומד בתנאים הקבועים בתזכיר החוק. הגורמים המפורטים בתוספת הרביעית יהיו רשאים להגיש בקשת פריסה לתשלומים בכתב. 
תיקון נוסף המוצע במסגרת הצעת החוק הינו הוספת הסמכה למנהל המרכז לגביית קנסות לקבוע כללים לעניין פטור מתשלום תוספת פיגורים. כיום קבועה למנהל המרכז סמכות לקבוע כללים לעניין פריסה או דחייה של תשלום חוב בסעיף 5ב לחוק המרכז. מאחר שבמרבית הבקשות שמוגשות על ידי החייבים מצויה בקשה גם לפריסה של החוב וגם להפחתת תוספת הפיגורים, מוצע לקבוע הסמכה למנהל המרכז לגבש כללים גם להפחתת תוספות פיגורים כדי שניתן יהיה לגבש מערכת כללים אחת קוהרנטית לפריסת חוב, דחיית המועד לתשלומו וגם הפחתה של תוספת הפיגורים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    החוב יפרס באשראי ?? ומה עם חייב שאין לו אשראי? (ל"ת)
    חנה 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור