כסף וצרכנות

הקריסה של "אמריקן לייזר": ההשלכות על הצרכנים והשוק

שוק הסרת השיער בלייזר שנחשב מאז ומעולם לאחד הענפים הרווחיים והנוצצים במשק הישראלי, עובר לאחרונה זעזועים עמוקים. סדרת קריסות של חברות מובילות בתחום ובראשן "אמריקן לייזר" ו"מומנטו הסרת שיער בלייזר", יצרה משבר אמון בקרב הציבור, והותירה אלפי לקוחות מאוכזבים ללא מענה וללא אפשרות להחזר כספי
אבי צדקה |  13
אילוסטרציה חובות (צילום pexels)
אפשר לקרוא לזה סוף עידן. חברת "אמריקן לייזר" שהוקמה בשנת 2000 ונחשבה למובילה בתחום הגישה בקשה להקפאת הליכים לאחר שצברה חובות עצומים. המשבר הפיננסי של החברה, שנגרם משילוב של גורמים רבים שהחלו מתקופת הקורונה והמשיכו עם החרפת התחרות ותחילת מלחמת 'חרבות ברזל'  הוביל לסגירת סניפים של הרשת ברחבי הארץ ופיטורי מאות עובדים. לקוחות ששילמו מראש עבור סדרות טיפולים, נותרו ללא מענה וללא אפשרות לקבל את השירותים ששולם עבורם.
אם המקרה של "מומנטו הסרת שיער בלייזר", שנושיה מיוצגים על ידי עורך דין גיא סרוסי ועורך דין אוריאל זעירא המתמחים בייצוג בתיקי עוקץ נגד נוכלים, בתחילת 2024, בו החברה הפסיקה לספק את השירותים ללא הודעה מוקדמת או הכרזה על הליך מוסדר של פשיטת רגל והביאה את לקוחותיה לתביעה ייצוגית, המקרה של "אמריקן לייזר"  מורכב יותר. מדובר על אמון שנבנה במשך יותר משני עשורים,  רשת שהובילה את השוק, מיתגה את עצמה בערוצי התקשורת- רדיו, טלוויזיה ועיתונות, גרמה לקליניקות מקומיות מתחרות להיסגר זמן קצר לאחר שנפתחו אך לא השכילה להתקדם ולהתאים את עצמה לדור של האינסטגרם והטיקטוק. לוקח כל כך הרבה זמן לבנות שם טוב, אמון עם הלקוחות ומוניטין וכל כך מעט זמן להרוס אותו, במקרה של "אמריקן לייזר" זה פגיעה בענף כולו.
במבט ראשון אפשר נדמה שהמתחרות הוותיקות והמתחרות שיצוצו ייהנו מן ההפקר ויגדילו את הרווחים שלהם בצורה משמעותית, אבל הסתכלות מעמיקה יותר חושפת את ההבנה שכאן מתחילה תקופה חדשה. תקופה בה הענף מאתחל את עצמו ואמון הציבור בענף מתחיל שוב מאפס - הרי מי יכול להבטיח ללקוח שהעסקה שהוא יסגור מחר תתקיים במלואה והוא לא ימצא את עצמו ללא טיפולים וללא החזר כספי? אם מותג "על" עשה זאת, הרי שכל רשת מקומית יכולה בקלות לעשות את אותו הדבר ולהשאיר ציבור שלם ללא מענה, ציבור שכבר התחיל לאבד את האמון שלו במותג.
החברות הוותיקות שממשיכות את הפעילות בתחום בהחלט נהנות מקליטת הלקוחות לשעבר של "אמריקן לייזר", יחד עם זאת, לא בטוח שזה הזמן של המתחרות להרים הילוך בפרסומים בערוצי המדיה השונים כשהנושא כל כך רגיש וטעון. למתחרים החדשים שיצוצו בעתיד יהיה זה אתגר כמעט בלתי אפשרי לקלוט את הלקוחות לשעבר של ענקית הסרת השיער בלייזר שכן מבחינת אותם לקוחות אין זה רק עניין של מחיר אלא עניין של אמון, ביטחון ושקט נפשי.
מקרה דומה התרחש בחברת "מומנטו לייזר". לפני כחצי שנה, החברה נסגרה באופן פתאומי, והותירה אלפי לקוחות המומים ומאוכזבים. בניגוד ל"אמריקן לייזר", שבה הקריסה נבעה מגורמים כלכליים, בפרשת "מומנטו" עלו חשדות לניהול כושל ואף להונאה. לקוחות רבים מרחבי הארץ טענו כי הובטחו להם תנאים נוחים במיוחד, אך בפועל לא קיבלו את השירותים ששילמו עבורם.   חלקינו אף זוכרים את הפרסום בתכנית "כלבוטק" כבר בשנת 2013 בערוץ 10 עם שידור הפרק  "שקר מרפאות הלייזר" שם גוללו מקרה אחר מקרה של רשת קליניקות ששינו את שמם פעם אחר פעם ונעלמו ללקוחות באמצע התהליך בכל פעם מחדש ובחלק מהמקרים עוד לפני תחילת התהליך - לא לפני שדאגו לקבל את מלוא התשלום מהלקוחות.

המשבר הנוכחי חשף את הצורך ברגולציה מחמירה יותר על ענף הסרת השיער. כיום, לא קיים פיקוח מוסדר על פעילות החברות, מה שמאפשר התנהלות לא אחראית ופגיעה בזכויות הצרכנים. היום הלקוחות יודעים שאפילו עם מוניטין על 24 שנים דבר אינו בטוח בתעשייה הזאת ושגם מחירים האטרקטיביים והמבצעים לא יכולים לתת לנו ביטחון ולבנות חזרה את האמון שלנו במוצר.

* אבי צדקה הוא מנכ"ל חברת "דוקטור לינקדאין" ומומחה בעולמות הדיגיטל
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    סבטלנה סווטה אור
    מה זה הדבר הזה 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לייזר לא עובד לי
    סגור
  • 7.
    מישהו יודע אם מתוכננת תביעה ייצוגית? (ל"ת)
    פיני 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • .
    שירז 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם יש לך מושג אם יש תביעה בבקשה תצרי איתי קשר
    סגור
  • אם כן אני גם רוצה להצטרך (ל"ת)
    ליזה 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    הרשגשתי כבר לפני שבועיים שמשהו רע עומד להיתרחש
    נתי פלד 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התלבטתי בין אמריקן לייזר לנאטופיל. לשמחתי בחרי בנאטורפיל.
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    מומנטו לא קרסה
    עמית 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא להשוות בין אמריקן לייזר לבין מומנטו. מומנטו לייזר מלכתחילה הייתה עקיצה.
    סגור
  • 4.
    אמריקן לייזר
    מתן כהן 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איפה שאין כהן אסור להיכנס , איפה שאין כהן העסק לא עובד . איפה שאין אלוהים אסור ללכת
    סגור
  • 3.
    אמריקן לייזר
    מתן כהן 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בושה וחרפה , מי שאין לו סיבה להסיר שיער שלא יחשוב על זה בכלל .. העסיקו שם את המיץ של הזבל של האנושות .. עדיף להוריד שערות עם פינצטה ולא לראות אנשים רעים שרוצים להחריב את כדור הארץ .. מאחל לכל העובדות שם שהכסף ילך לכם לבניית קבר בחוץ לארץ ולהוצאת אזרחות אחרת .
    סגור
  • שילך לך על המשפחה
    דניאל 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שילך הכסף לקבר של אמא שלך בעזה
    סגור
  • 2.
    אנשים מחפשים טיפולים ללא הגבלה...
    רון 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברה לא יכולה לשרוד במתכונת כזאת
    סגור
  • 1.
    מי צריך אותם ?? לאישתי יש מכשיר ביתי בול כמו שלהם
    דודי 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם גובים 300 שח לטיפול, ולי המכשיר עלה בזמנו 1100 .
    סגור
  • המכשיר הביתי לא באמת יעיל
    הילה 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המכשיר הביתי רק שורף את השיער אבל לא באמת חודר לעומק השורש ולכן אין תוצאות יעילות הטכנולוגיה לא מתקרבת למכונה מה שכן יש הרבה שרלטנים וגם לא כל המכונות יעלות רק חלקן
    סגור
  • איך נקרא המכשיר הזה? (ל"ת)
    ענבר 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור