כסף וצרכנות

ההפרדה המגדרית בסופרמרקטים בישראל עולה מדרגה: "זה לא חוקי"

ברשת הסופרמרקטים החרדית "צרכנית אחיעזר" בבני ברק, שמפעילה גם שני סניפים נוספים בערד ובאשדוד, יוצרים הפרדה מגדרית ומציעים שעות קנייה נפרדות ביום לגברים ולנשים. מנכ"לית "הציבור החרדי הממלכתי", פנינה פוייפר, חוששת כי התופעה תתרחב וטוענת: "זה קיים בעוד מקומות. הם עושים ככל העולה על רוחם, כי הם יודעים שאף אחד לא יטפל בהם"
מערכת ice |  1
סופרמרקט (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
לאחרונה אנו נתקלים בעוד ועוד מקומות בישראל שמדירים נשים בציבור. כך למשל קורה באשדוד, שם חרדים מסרבים שנשים ייסעו איתם באותם קווי אוטובוס, ובאחת הנסיעות שם לאחרונה הנהג ביקש מאחת הנוסעות לרדת מהאוטובוס כדי שלא תסתבך עם הנוסעים החרדים. 
אלא שהיום (חמישי) נודע כי התופעה הזו מתרחבת ומגיעה למחוזות שעוד לא ראינו. ברשת הסופרמרקטים החרדית "צרכנית אחיעזר" בבני ברק, שמפעילה גם שני סניפים נוספים בערד ובאשדוד, יוצרים הפרדה מגדרית ומציעים שעות קנייה נפרדות ביום לגברים ולנשים. כך על פי הפרסום ב"וואלה!".
במודעה שפורסמה בסניף של הרשת בבני ברק, מצוינות השעות בהן גברים יכולים לרכוש בסניף: ימים ראשון ושלישי מ-15:30 עד 21:00, יום ה' מ-7:00 עד 23:00 וביום ו' מ-7:00 ועד 13:30 בצהריים. לעומת זאת, נשים יכולות לקנות בסניף רק בבקרים של ימים ראשון, שני ושלישי, עד 14:00 בצהריים, יום שני מ-15:30 עד 21:00 וביום רביעי במשך כל היום.
מנכ"לית "הציבור החרדי הממלכתי", פנינה פוייפר, שוחחה עם "וואלה!" וטענה כי "ההפרדה המגדרית בקניות קיימת בריכוזי אוכלוסיה חרדית ברחבי הארץ. היא לא חוקית, אבל אף אחד לא אוכף את זה. הם עושים ככל העולה על רוחם, כי הם יודעים שאף אחד לא יטפל בהם". פוייפר הביעה חשש כי התופעה הזו תתפשט לעוד מקומות "כל עוד לא ישימו לזה מחסום".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה אכפת לך
    מנחם 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה את דוחפת את האף תלכי לשם לקנות?
    סגור