כסף וצרכנות

החוב העצום ייפרע: מי ישלם 2 מיליארד שקל לחברת חשמל?

הכספים לרשות הפלסטינית עמדו לאחרונה בראש הכותרות כאשר איים סמוטריץ' שלא לתת אותם. לא פעם דובר על החובות של הרשות הפלסטינית לחברת החשמל, שהתגלגלו לאזרחי ישראל אשר היו צריכים לממן אותם. אחרי מאבקים של שנים מול הרשות, התקבלה ההחלטה
מערכת ice | 
החשמל בדרך להוזלה? (צילום shutterstock)
חברת החשמל בישראל נמצאת בימים אלו בכותרות מדי יום, בהקשר של החשש ממתקפה איראנית בתגובה לחיסולים האחרונים.  רבות דובר על תרחישי האימים, לפיהם ישראל, או חלק גדול ממנה ינותק מחשמל לזמן ממושך ולפגוע קשות בשגרת החיים, אם לא לעצור אותה למספר שעות או ימים.
היום (רביעי) פורסם ב"ישראל היום" כי הרשות הפלסטינית, אשר חייבת סכומי עתק לחברת החשמל ובמשך שנים רבות מתנהל מולה מאבק משפטי עיקש במטרה לפרוע את החוב, תשלם 2 מיליארד שקל לחברת החשמל במסגרת הסדר בין נציגי משרד האוצר ונציגי הרשות הפלסטינית. החוב הוא בעקבות אספקת החשמל לתושביה הערבים של יהודה ושומרון.
מדובר במכה כלכלית לרשות הפלסטינית, שלמרות שככל הנראה תמצא מאיפה לקבל מימון לתשלום החובות, המטרה להקל על אזרחי ישראל שעד כה מימנו את החשמל, הושגה. 
המכה הכלכלית הזו מצטרפת לאחת נוספת, עליה החליטה הכנסת ביום שני האחרון. כזכור, מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה, את הצעת חוק "מניעת מימון של מדינת ישראל לייצוג משפטי של זר שהוא חשוד או נאשם בטרור, התשפ"ד-2024", של חבר הכנסת שמחה רוטמן וקבוצת חברי כנסת.
בחוק מוצע לקבוע ששכרם של סניגורים שמונו על ידי בית המשפט למי שחשוד או נאשם בביצוע עבירה שהיא מעשה טרור, והוא אינו תושב ישראל או אזרח ישראל, לא ישולמו מקופת המדינה אלא מכספי הרשות הפלסטינית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה