כסף וצרכנות

הקניונים מרגישים את האיום האיראני בכיס, זינוק במכירות בסופרים

המתח בעקבות הציפייה לתגובה מצד איראן השפיע על האווירה הכללית: במקום ללכת ביום שישי לקניון או לצאת לבית קפה, הלקוחות הלכו לסופר. לפיכך, ההכנסות בקניונים צנחו בממוצע ארצי של 9%, בעוד הנתונים מצביעים על גידול של 12% במכירות ברשתות המזון. הנתונים המלאים לפניכם
מערכת ice | 
קניונים-אילוסטרציה (צילום Magma Images, shutterstock)
בסוף השבוע האחרון העדיפו הצרכנים הישראלים להישאר בבית ולא לצאת לקניון, מה שהוביל לירידה משמעותית בהכנסות הקניונים ביום שישי ה-2 באוגוסט וירידה חריפה אפילו יותר ביום שבת.  
ההכנסות בקניונים צנחו בממוצע ארצי של 9% בהשוואה לסוף השבוע שלפניו, כך עולה מנתוני חברת ריס שנחשפו ב"כלכליסט". שיאניות הירידה בהכנסות ביום שישי הן תל אביב עם ירידה של 15%, ירושלים עם ירידה של 14.5% וחיפה עם ירידה של 13.5%. ירידות חריפות אף יותר נרשמו במרכזים הפתוחים בשבת, שבהם נרשמו ירידות של עד 30%. 
למרות שפיקוד העורף לא עדכן את ההנחיות, נתוני חברת שב"א, המנהלת את מערכת התשלומים בכרטיסי אשראי בישראל, מראים גידול של 12% במכירות ברשתות המזון במהלך סוף השבוע. הגידול במכירות אמנם קשור גם לעליית מחירים ברשתות המזון אך ייתכן שהחשש מתגובה מצד איראן מביא את הציבור לאגור מזון.
נתוני שב"א מראים כי בדומה למגמות שראינו בתחילת המלחמה, גם כעת נרשמו הירידות העיקריות בענפי ההלבשה וההנעלה והמסעדנות
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה