כסף וצרכנות
הקניונים מרגישים את האיום האיראני בכיס, זינוק במכירות בסופרים
המתח בעקבות הציפייה לתגובה מצד איראן השפיע על האווירה הכללית: במקום ללכת ביום שישי לקניון או לצאת לבית קפה, הלקוחות הלכו לסופר. לפיכך, ההכנסות בקניונים צנחו בממוצע ארצי של 9%, בעוד הנתונים מצביעים על גידול של 12% במכירות ברשתות המזון. הנתונים המלאים לפניכם
בסוף השבוע האחרון העדיפו הצרכנים הישראלים להישאר בבית ולא לצאת לקניון, מה שהוביל לירידה משמעותית בהכנסות הקניונים ביום שישי ה-2 באוגוסט וירידה חריפה אפילו יותר ביום שבת.
ההכנסות בקניונים צנחו בממוצע ארצי של 9% בהשוואה לסוף השבוע שלפניו, כך עולה מנתוני חברת ריס שנחשפו ב"כלכליסט". שיאניות הירידה בהכנסות ביום שישי הן תל אביב עם ירידה של 15%, ירושלים עם ירידה של 14.5% וחיפה עם ירידה של 13.5%. ירידות חריפות אף יותר נרשמו במרכזים הפתוחים בשבת, שבהם נרשמו ירידות של עד 30%.
למרות שפיקוד העורף לא עדכן את ההנחיות, נתוני חברת שב"א, המנהלת את מערכת התשלומים בכרטיסי אשראי בישראל, מראים גידול של 12% במכירות ברשתות המזון במהלך סוף השבוע. הגידול במכירות אמנם קשור גם לעליית מחירים ברשתות המזון אך ייתכן שהחשש מתגובה מצד איראן מביא את הציבור לאגור מזון.
עוד ב-
נתוני שב"א מראים כי בדומה למגמות שראינו בתחילת המלחמה, גם כעת נרשמו הירידות העיקריות בענפי ההלבשה וההנעלה והמסעדנות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה