כסף וצרכנות

משבר בארוחת הצהריים למאות אלפי ישראלים: תקלת ענק בסיבוס

ההשלכות של תקלה זו הן מרחיקות לכת: יותר מ-5,300 חברות, המעסיקות כחצי מיליון עובדים, מסתמכות על שירותיה של סיבוס לאספקת ארוחות יומיות. רשת האספקה המסועפת של החברה, הכוללת 9,500 מסעדות ברחבי הארץ, הושבתה באחת, מה שאילץ אלפי עובדים לחפש אלטרנטיבות בהתראה קצרה
מערכת ice |  1
סיבוס (צילום סיבוס)
בעולם ההייטק הישראלי, שבו זמן הוא כסף וארוחות צהריים הן חלק בלתי נפרד מתרבות העבודה, אירעה היום תקלה דרמטית שהשביתה את מערך ההזנה של למעלה מחצי מיליון עובדים. "סיבוס פלאקסי", חברת שירותי ההסעדה הגדולה בישראל, נאלצה להשבית את פעילותה בשל תקלה טכנית חמורה, ובכך יצרה גל הדף שהורגש בכל ענף ההייטק.
התקלה, שמזכירה את המשבר העולמי שפקד את מערכות המחשוב ביום שישי האחרון, נבעה מבעיה בחומת האש של Sophos, המשמשת את סיבוס. כתוצאה מכך, כל פעילות חיצונית נחסמה, ומשתמשים שניסו להיכנס למערכת או להזמין ארוחות דרך פלטפורמות כמו "וולט" נתקלו בהודעת שגיאה.

ההשלכות של תקלה זו הן מרחיקות לכת: יותר מ-5,300 חברות, המעסיקות כחצי מיליון עובדים, מסתמכות על שירותיה של סיבוס לאספקת ארוחות יומיות. רשת האספקה המסועפת של החברה, הכוללת 9,500 מסעדות ברחבי הארץ, הושבתה באחת, מה שאילץ אלפי עובדים לחפש אלטרנטיבות בהתראה קצרה.
מומחי תעשייה מעריכים כי השבתה זו עלולה לגרום להפסדים כלכליים משמעותיים, לא רק לסיבוס עצמה, אלא גם לחברות ההייטק שמסתמכות על שירותיה. "זמן העבודה האבוד והירידה בפריון כתוצאה מחיפוש אחר אלטרנטיבות לארוחת הצהריים עלולים להסתכם במיליוני שקלים," אומר ד"ר יעקב כהן, מומחה לכלכלת הייטק.
בתגובה למשבר, סיבוס הפעילה מערך תקשורת חירום, שולחת הודעות עדכון למנהלי משאבי אנוש ורווחה בחברות הלקוח. במקביל, החברה מנסה לספק פתרונות זמניים, כגון אפשרות להזמנה ידנית במסעדות השותפות. "אנחנו עובדים סביב השעון כדי לפתור את הבעיה," מסר דובר החברה, "ומתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו."
תקלה זו מדגישה את הפגיעות של מערכות דיגיטליות מרכזיות ואת ההשלכות הרחבות שיכולות להיות לכשל טכני בודד. היא גם מעלה שאלות לגבי הצורך בגיבוי ותכניות חירום בחברות המספקות שירותים קריטיים לתעשיית ההייטק.
בעוד שהתקלה צפויה להיפתר בקרוב, היא משאירה אחריה שובל של שאלות לגבי עמידות התשתיות הדיגיטליות ומידת התלות של תעשיית ההייטק בספקי שירותים חיצוניים. ייתכן שאירוע זה יוביל לחשיבה מחודשת על מודלים של אספקת מזון בחברות הייטק ועל הצורך בפיתוח מערכות גיבוי חזקות יותר.
בתגובה מסרה סיבוס: חברת סיבוס פלאקסי מבקשת לעדכן כי בשעה האחרונה, אירעה תקלה תשתיתית חיצונית אשר אינה תלויה בנו ואינה קשורה בשרתי החברה. תקלה זו השביתה לעת עתה את מערכת ההזמנות. אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית ועומדים בקשר מול הספק החיצוני על מנת לפתור את התקלה בהקדם ונעדכן בסיום".
בשעה 16:00 עודכן: "החברה מעדכנת כי הסליקה בקופות בישיבה ובטייקאווי תקינה ופועלת באופן מלא. אנו פועלים על מנת לתקן את התקלה במלואה".
סמוך לשעה 21:00 הודיעו בחברה על סיום התקלה.
מסופוס נמסר כי: "מבירור שעשינו בעקבות התקלה בסיבוס, אין תקלה מערכתית במוצרי Sophos בכלל וב-Firewall  בפרט".
תגובתו של איתן זינגר, מנכ״ל סיבוס פלאקסי לתקלה אתמול: "בימים שכל העולם משתבש, גם אנחנו גילינו אתמול שאנו לא חסינים. תקלה חריגה הביאה לכך כי מאות אלפי מחזיקי סיבוס לא הצליחו לרכוש ולהזמין אוכל למשך שעות רבות. נתחקר לעומק. נלמד את השיעור הנדרש. נהפוך חברה מצוינת יותר. אנו יודעים שאין יותר קשה מלהשאיר אנשים רעבים. המשבר הזה מאחורינו. חזרנו משיבושים לסיבוסים. נהיה טובים יותר עבורכם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צרות של עשירים.מורות אחיות ומלא שכירים מקבלים קדחת (ל"ת)
    מציאות 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור