כסף וצרכנות

מחיר התהילה: צרפת נערכת לגירעון של מיליוני דולרים בעקבות הוצאות האולימפיאדה

חברת "דלתא איירליינס" עדכנה כי היא מצפה להפסדים של 100 מיליון דולר מכרטיסי טיסה שלא נמכרו. ב"אייר פראנס KLM" דיווחו על הפסד הכנסות של 180 מיליון אירו לפחות לקראת החודשים יולי ואוגוסט
דוד זולדן | 
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום shutterstock)
חברות התעופה, סוכנויות הנסיעות ובתי המלון הביעו אכזבה גלויה מהנתונים הנמוכים של התיירות הבינלאומית הצפויה לאור פתיחת המשחקים האולימפיים בפריז ב-26 ביולי, העומדים על 1.5 מיליון בלבד.
ב-26 ביולי, צפויים להיפתח המשחקים האולימפיים בפריז, כאשר היציעים יהיו מלאים בעיקר בקהל צרפתי. על פי נתונים שהתפרסמו באתר “Paris je t’aime”, מועצת התיירות בעיריית פריז מעריכה כי מספר המבקרים בשבועות הקרובים יעמוד על 11.3 מיליון, כאשר רק 1.5 מיליון מהם יהוו תיירות בינלאומית.
לכאורה, מדובר במספר שדי בו כדי להביא את האצטדיונים לתפוסה מלאה, אך בחברות התעופה, סוכנויות הנסיעות ובתי המלון מביעים אכזבה מהנתון הנמוך ביחס לציפיות שניבאו. העובדה שמושבים רבים על המטוסים טרם נמכרו מובילה לירידה ניכרת של המחירים.
חברת "דלתא איירליינס" הודיעה כי היא מצפה להפסדים של 100 מיליון דולר מכרטיסי טיסה שלא נמכרו. ב"אייר פראנס KLM" דיווחו על הפסד הכנסות של 180 מיליון אירו לפחות לקראת החודשים יולי ואוגוסט – הפסד שהיא מייחסת לאולימפיאדה. 
המגמה הזאת חלה בתחומים רבים בתעשייה. על פי נתונים של חברת ניתוח הנסיעות “ForwardKeys”, בעוד שמספר הטיסות הבינלאומיות לריו דה ז'נרו צמח ב-115% בתקופת האולימפיאדה שנערכה שם ב-2016, בפריז רואים צמיחה של 8% בלבד.
ההיסוס של המטיילים מהגעה לפריז נעוץ ברצון לחכות ולראות את ההתפתחויות באירועים הפוליטיים שמתרחשים בצרפת בתקופה זו, כדוגמת הבחירות לפרלמנט שנערכו לפני שבוע. אך עם זמן כל כך מועט שנותר עד לטקס הפתיחה בעוד פחות משבועיים, ענף התעופה והטיסות נשאר דרוך לקראת מה שנראה כמו הפסדים לא פשוטים בדרך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה