כסף וצרכנות

יום השוקולד הבינלאומי: כמה אתם יודעים על הממתק האהוב?

שוקולד הוא ממתק מועדף על אנשים רבים, אבל מה אתם באמת יודעים על המאכל שנמצא בכל אירוע וחגיגה. כמה עובדות שכדאי לכם להכיר
מערכת ice | 
שוקולד (צילום אילוסטרציה AI)
היום ה-7 ביולי נקבע כיום השוקולד העולמי. זה הזמן לכמה עובדות על הממתק האהוב עלינו.
רובנו יודעים ששוקולד מגיע מעץ הקקאו, אבל האם ידעתם שבתחילה השוקולד היה חריף?בני המאיה היו כפי הנראה הראשונים שהשתמשו בפולי עץ הקקאו למאכל. האצטקים גם הם היו צרכנים של משקה קקאו. הם היו מכינים משקה מר (ללא תוספת סוכר) מפולי קקאו טחונים, לעיתים בתוספת פלפל חריף.
ובישראל בשנות העשרים והשלושים של המאה הקודמת פעלו בארץ שני מפעלים מרכזיים לייצור שוקולד: "ליבר" (שמו המקורי "רענן") שנוסד ב-1920, ו"עלית" שהועתק מלטביה, והוקם ברמת גן ב-1934. עם השנים  השתנו מיקומי המפעלים והתווספו מפעלים נוספים.
קרה לכם פעם שהרגשתם שאתם חסרי כוחות ואז אכלתם קוביית שוקולד קטנה שהעניקה לכם בוסט של אנרגיה? זה בגלל שהשוקולד מכיל חומר ממריץ בשם תאוברומין, כמויות קטנות של אנאנדמיד שהוא מוליך עצבי כמו גם קפאין וטריפטופן בכמויות קטנות. השוקולד ידוע גם כחומר ממריץ מאוד אפקטיבי לסוסים, והשימוש בשוקולד נאסר במרוצי סוסים.
יש כמובן סוגים שונים של שוקולד: שוקולד חלב, שוקולד מריר, שוקולד לבן, שוקולד בלונדי ושוקולד רובי. אם אתם שואלים מה המועדף עלינו, אנחנו אוהבים קצת מרירות עם קצת מתיקות.
אז איך תחגגו את יום השוקולד? שימו לב שמאפיות, גלידריות ובתי עסק שמוכרים ממתקים עושים מבצעים דווקא ביום הזה אז שווה לכם לבדוק. יום שוקולד שמח!
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה