כסף וצרכנות

מכה לשיין, עלי אקספרס וטמו: האיחוד האירופי בצעד דרמטי נגד סין

במטרה להילחם בסחורה באיכות ירודה שנמכרת בעיקר באתרים שיין, טמו ועלי אקספרס, האיחוד האירופי צפוי להוביל צעד במסגרתו תבוטל הטבת המס על מוצרים שמיובאים בסין בשווי שקטן מ-150 יורו. עם זאת, לא בטוח כי כלל מדינות האיחוד יתמכו בצעד שיטיל עומס על פקידי המכס
מערכת ice |  2
Temu ,Shein (צילום shutterstock)
באיחוד האירופי מנסים למצוא דרכים להתמודד עם הגעתה של סחורה רבה מסין באיכות ירודה, שלרוב נמכרת במחירים זולים במיוחד. כפי שדווח ב"פייננשל טטימס", הנציבות האירופית צפויה להכריז בקרוב על תוכנית במסגרתה יבוטל הפטור ממס על מוצרים שמחירם נמוך מ-150 יורו, בצעד די דומה לזה שהובילה ארה"ב בתקופה האחרונה. אז מה הסיבה לכך?
ע"פ נתוני הנציבות, רק בשנה שעברה יובאו לאירופה לא פחות מ-2.3 מיליארד פריטים ששווים נמוך מ-150 יורו, כך שלא הוטל עליהם מכס. מרבית הפריטים הללו הוזמנו מהאתרים טמו (שכבר נחשד בחדירה לפרטיות הצרכנים), שיין ועליאקספרס. לטענתם, המהלך נועד להילחם בייבוא של מוצרים שאינם עומדים בתקני האיכות של האיחוד. נזכיר כי רק לאחרונה ממשלת דרום קוריאה ערכה בדיקת איכות למוצרי ילדים שיובאו מאתר שיין – התוצאות? מטרידות במיוחד.
חשוב לציין כי אחד הבכירים באיחוד ציין שזו תהיה משימה לא קלה לשכנע את כלל מדינות האיחוד לחתום על הסכם, שכן משמעותו היא עומס על פקידי המכס. מטמו נמסר בתגובה לסנקציות כי הצמיחה שלהם לא תלויה במוצרים זולים, וכי הם פתוחים להתאמת מדיניות מצד מחוקקים "כל עוד מדובר בצעדים הוגנים". מעלי אקספרס ושיין התייחסו באופן די דומה לנושא.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ואנחנו צריכים להסתפק עם הטבה רק לעד 75 דולר... (ל"ת)
    שדג 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    האיכות כלל לא ירודה. האייפון מיוצר בסין. תתחרו ואל תמסו (ל"ת)
    מסביר פנים 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור