כסף וצרכנות

"חיסכון לכל ילד": זה מה שתוכלו לעשות עם הכספים של ביטוח לאומי

ע"פ הצעת החוק שצפויה לעבור, מעתה והלאה תוכלו לנייד את כספי תוכנית החיסכון מהבנקים אל קופות הגמל - דבר שלא היה אפשרי עד כה לאחר החלטתכם הראשונית בנושא. אז למה לכם לעשות זאת, ומדוע הצעד המדובר מפחיד את הבנקים?
מערכת ice |  4
ביטוח לאומי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
במסגרת תוכנית "חיסכון לכל ילד", בה הביטוח הלאומי (שרק לאחרונה הגדיל את קצבאות הלידה) מפקיד סכום של כ-50 שקל עבור כל ילד בישראל, להורים ניתנת האפשרות לבחור אם הם מעוניינים לפתוח את החיסכון בקופת גמל או כפיקדון של בנק. לפי הצעת החוק ביוזמתם של חברי הכנסת ינון אזולאי ומשה ארבל מש"ס, האפשרות להפקיד את כספי התוכנית לפיקדונות בבנק תבוטל בשל תשואה נמוכה – אלא שגם כאן, הבנקים התערבו.
היום (רביעי), ועדת הכספים אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק במסגרתה תבוטל האפשרות להפקיד את הכספים בבנק. ההצעה נועדה להגדיל את הרווחים של החיסכון, בשל העובדה כי בקופת גמל התשואות גבוהות בהרבה מאלו שהבנקים יכול להציע. מי שלא היו מרוצים מכך הם הבנקים, שלא מעוניינים לוותר כל כך בקלות על הכספים הללו.
בסופו של דבר הושגה פשרה, במסגרתה כספי חיסכון לכל ילד שנמצאים בפקדונות של הבנקים יישארו שם – אך להורים תהיה האופציה להעביר אותם לקופות גמל (מה שעד כה היה בלתי אפשרי). מאיגוד הבנקים מסרו בתגובה כי על הציבור לקבל את האפשרות שהוא מעדיף, וכי לא ניתן למנוע מהציבור להשקיע במוצר שנחשב ללא סיכון ובריבית "יחסית גבוהה", מאחר והדבר נחשב כ"פגיעה באינטרס הציבור".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    "פגיעה באינטרס הציבור". חחח (ל"ת)
    ירון 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ומה שלא מספרים שחברות הביטוח גובות 25% על רווחים
    מיה 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אז אל תעשו את זה, רק תפסידו
    סגור
  • רשות המיסים את מתכוונת (ל"ת)
    אלון 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ממש לא נכון… כל העמלות משולמות על ידי ביטוח לאומי (ל"ת)
    אמא 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור