כסף וצרכנות

בנק ישראל בהוראה לבנקים: זו ההנחייה החדשה שנכנסת לתוקף

לאחר הפוסט הקשה של אב שכול שקיבל הודעה על סגירת חשבון הבנק של בנו שנפל בקרבות בעזה, בנק ישראל מורה לבנקים לגלות רגישות כלפי משפחות שכולות
מערכת ice |  1
בנקים (צילום shutterstock)
בתגובה לפנייה כואבת אל בנק ישראל לאחר פוסט קשה ונוקב של הורה שכול על סגירת חשבון הבנק של בנו שנפל בקרבות, לדבריו בצורה "קרה", הנחה בנק ישראל את הבנקים לגלות רגישות רבה יתר בעת סגירת חשבונות בנק של חיילים שנפלו במערכה או אזרחים שנרצחו. 
הכל החל כאשר ציפורה חלפון, יו"ר מתנדבי האגודה למען החייל בבאר שבע, נחשפה לפוסט כואב של אב שכול, אבי הרוש, שבנו ריף ז"ל נפל בקרב בדרום רצועת עזה. בפוסט, האב תיאר את הכאב העז שחש כשנדרש לחתום על טופס בנק עם הנוסח "נמחק מרשומות הבנק" לצורך סגירת חשבונו של בנו ההרוג.

חלפון, שהיא אף היא אם שכולה, הזדעזעה מהפוסט וחשה קרבה עמוקה לסבלם של ההורים. ללא שהיות, היא פנתה לנגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ודרשה שינוי מיידי בנוסח הטפסים הפוגעני. הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל נענה במהירות לפנייתה של חלפון. לאחר בדיקה, התברר שאכן בחלק מהבנקים הנוסח היה לא רגיש וגרם לפגיעה נוספת במשפחות השכולות.
כתוצאה מכך, בנק ישראל הוציא הנחיה לכלל הבנקים לגלות רגישות מירבית במקרים דומים, ולשנות את נוסח הטפסים על מנת לא לפגוע עוד במשפחות השכולות. משפחתו של החייל ריף הרוש ז"ל, ששימשו כקטליזטור לשינוי, התקשרו ללשכת הנגיד והודו על גילוי הרגישות והמענה המהיר. האב אף העביר בשורה חיובית - החשבון של בנו לא ייסגר, אלא יהפוך לחשבון נאמנות להנצחתו.
באירוע זה, בנק ישראל הראה רגישות ונכונות לשינוי כאשר הדבר נדרש. גילוי הרגישות כלפי המשפחות השכולות מהווה צעד חשוב בהבנת הכאב העמוק שהן חוות, ובשמירה על כבודן ורגשותיהן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אח"כ תמהים למה המדינה נראית כפי שהיא נראית (ל"ת)
    צדק נרדף 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור