כסף וצרכנות

מה שטוב לאירופה טוב לישראל? לא בטוח: "זה לא רציני, יותר גרוע"

במהלך דיון על הרפורמה שאמורה להוזיל מחירי מוצרים רבים בישראל המיובאים מאירופה, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ דוד ביטן, טען כי הרפורמה עשויה להקשות על היבואנים הישראלים, ועשויה להוות תחלופה גרועה למצב הנוכחי
מערכת ice | 
יבוא מוצרים (צילום unsplash)
היום (ראשון) ועדת הכלכלה של הכנסת בראשותה של ח"כ דוד ביטן, המשיכה להכין את ההצעה הממשלתית לתיקון חוק ההתקנים, במטרה לותר על התקן הישראלי ולאפשר לייבא מוצרים שמאושרים על ידי האיחוד האירופי תחת ההנחה לפיה "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" (הצעתו של ניר ברקת). במהלך הדיון הזהיר היו"ר ביטן כי הדבר עשוי להקשות על היבואנים הישראלים, בהנחה ואלו יאלצו להוכיח שהם עומדים בתקינה האירופית. "זה לא רציני, זה לא מה שטוב לאירופה טוב לישראל", אמר.
סמנכ"ל רשות המים, דני גרינוולד, ביקש להחריג את חומרי הניקוי וסבונים, כמו אבקות כביסה ותכשירי ניקוי למדיחי כלים. הוא הסביר, כי באירופה אין מחסור במים ולא משתמשים שם במי קולחין, בעוד בישראל חצי מהמים בהם נעשה שימוש הם מי קולחין ומי ים מותפלים, רבע מהם נועדו לשימוש חקלאי וכי שיתאימו לכך צריך לעמוד בתקן מיוחד לסבונים. מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב, השיב כי הבקשה צריכה להגיע לדיון בוועדת החריגים, כדי לבחון את הדברים לעומק.
יו"ר ביטן טען כי הבעיה היא שההצעה אינה מחייבת הורדת מחירים לצרכן, והסביר זאת משום שבישראל קיימת תופעה שבה המחירים עולים כששער הדולר עולה, אך הם אינם יורדים כששער הדולר יורד. לדבריו, גם את הבעיה הזו צריך לפתור. בנוסף, הוא ביקש לפשט עוד יותר את ההצעה כך שתהיה ברורה וספציפית יותר. לסיכום, אמר: "אם מבטלים תקן ישראלי ובמקום זה מבקשים עמידה בתקן אירופי אז מחליפים רגולציה ברגולציה, וזה יותר גרוע כי היום לפחות היבואנים יודעים מה הרגולציה הישראלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה