כסף וצרכנות

אבי סופר חושף: "אני מכתיב את המחירים בתל אביב" - וזו הסיבה

מייסד ובעלי רשת מוצרי החשמל, אבי סופר, מתגאה בכך שהוא עדיין בתחרות גם מול רשתות ענקיות כמו מחסני חשמל ושקם אלקטריק ולא רק זאת אלא הוא זה שמכתיב את המכירים באזור תל אביב: "שם המשחק הוא כמויות ומזומן"
מערכת ice | 
מוצרי חשמל (צילום shutterstock)
שוק מוצרי החשמל בישראל עבר כמה טלטלות לא פשוטות בשנה האחרונה. עוד בטרם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, לפני החגים, עליית שער הדולר הדאיגה את היבואנים וברקע: עליית מחירים של מוצרי החשמל.
אבי סופר בן ה-70, בעלי רשת החשמל השלישית בגודלה בישראל, העלה אז, באוגוסט שנה שעברה, חששות: "אם הדולר ימשיך לטפס - תהיה עלייה גדולה. היבואנים מדברים על 17% תוספת שזה המון כסף", אמר בריאיון אז לתכנית חיסכון. אולם בכל הקשור לצריכת הישראלים הוא אמר שמצד אחד יש ירידה בצריכה, וזאת על אף שהמחירים בישראל "כבר הגיעו לתחתית בגלל התחרות בין ארה"ב לסין".
הסיבה לכך, הוא הוסיף: "התאספו בסין הרבה מכשירי חשמל שלא מכרו אותם ואז הם הורידו את המחירים דרסטית כדי להיפטר מהמלאי. מדובר במוצרים מתוצרת סין כמו מקררים, טלוויזיות ומכונות כביסה. אבל יבואן שמביא מכונות כביסה מגרמניה או מהגוש האירופי תהיה לו בעיה להעלות במכה אחת את המחירים".
אם אז סופר הזכיר את היבואנים של מוצרי חשמל מאירופה, כעבור 9 חודשים כבר בכנסת מנסחים את פתיחת שוק מוצרי החשמל לתחרות. כך, על פי החוק 'המתבשל': יבואן של מוצרי חשמל מאירופה יזכה להקלות ברגלוציה, ובכך ייכנסו ספקים גם קונים לשוק מוצרי החשמל בישראל. שר האנרגיה, אלי כהן, התראיין על כך במעריב היום: "הם יוכלו לייבא בתנאים מקילים מקררים, טלוויזיות, מזגנים ומערכות שמע בתנאים משופרים. עשינו את המהלך כדי להביא להגדלת מגוון המוצרים. זה מהלך קלאסי של פתיחת שוק והסרת רגולציה", אמר.

בין לבין נמצאת החברה הפרטית של אבי סופר, חברה משפחתית, עם פחות עובדים משמעותית מהמתחרות הגדולות, ועדיין הוא ממשיך בשיטה אותה הוא מכיר היטב: רכישת מוצרים בכמויות במזומן ומכירה זול. בריאיון לדה מרקר לשלומית לן אתמול, הוא התייחס לכך ואמר שרק רכישה בכמויות יכולה להניב מחירים טובים: שם המשחק הוא כמויות ומזומן", אמר והוסיף: "כדאי ליבואנים למכור לי כי הם מקבלים מזומן מיד". בכך המשיך סופר, זו הסיבה שהוא ראש-בראש גם מול רשתות ענקיות בתחום החשמל: "הגעתי לרמה שאני זה שמכתיב את המחירים באיזור תל אביב", אמר לדה-מרקר.
על מועדון הלקוחות של קרפור שדרך רכישת מוצרי מזון  ניתן לצבור נקודות לרכישת מוצרי חשמל בחנויות אלקטרה צריכה: מחסני חשמל ושקם אלקטריק, אמר סופר: "אלה תעלולי פרסומת, הצרכן הישראלי מספיק חכם בשביל לבדוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה