כסף וצרכנות

הכריש דובי פרנסס בעצת זהב: "השקעת? כך תדע אם עשית טעות"

כוכב תוכנית "הכרישים" ואיש העסקים המצליח, משתף ברשת החברתית טיפ חשוב למשקיע המתחיל: "איך אתה יודע די מהר שעשית טעות כמשקיע/ כמשקיע הון סיכון?"
מערכת ice |  3
דובי פרנסס (צילום vecteezy, יחצ)
איש העסקים דובי פרנסס, כוכב "תוכנית "הכרישים", ידוע כמשקיע הון-סיכון, מייסד ומנכ"ל של קרן ההון-סיכון Group 11, המנהלת נכסים בהיקף של למעלה מ-1.6 מיליארד דולר.
ברשתות החברתיות הוא נוהג לעתים לתת עצות למתחילים בתחום ההשקעות, וכך גם הפעם בחר לכתוב ברשת הלינקדאין מאמר קצר תחת הכותרת "איך אתה יודע די מהר שעשית טעות כמשקיע/ כמשקיע הון סיכון?"
לדברי פרנסס, "או שהתחייבת להשקעה ומתהפכת לך הבטן בלילה אחרי שהוצאת Term Sheet מסיבות שקשה לך לפעמים אפילו להסביר לעצמך – או שלא הוצאת Term Sheet למרות שרצית ממש. אולם מסיבה שתתברר בחלוף השנים כלא עניינית (כמו דינמיקת שותפים בקרן או שווי הכניסה להשקעה במעמד העסקה וכו׳), בחרת שלא לנעוץ את העסקה ולזכות בה ועכשיו מתהפכת לך הבטן בלילה".
ומסביר פרנסס: "אם זו הסיבה הראשונה - נדיר, ואולי יש אפילו דרך חזרה, וגם אם לא ואכן התברר שצדקת בחלוף השנים, ההפסד מתוחם למה שהשקעת ז״א אפשר רק להפסיד את הprincipal. אם זו הסיבה השנייה - ההפסד יכול להיות מאות מיליוני דולרים ואפילו מיליארדים".

ומוסיף פרנסס עצה למשקיעי הון סיכון ובכלל: "אם מתהפכת לכם הבטן מסיבה מס' 2 - בלילה לאחר יום בו בחרתם לא לסגור עסקה במה שנראה ומריח כמו חברה מגדירת קטגוריה, שווה שתעשו חושבים שוב כי יש מצב טוב שמה שמרגיש לכם נכון הוא אכן נכון".
ומסכם פרנסס: "וכן, יש טעויות שאסור ללכת לישון עימם בלילה. השקעה יכולה להיות category and career defining. החלטה לא להשקיע במשהו שהפך להיות מגדיר קטגוריה וקריירה זה משהו שלא מצלק רק כלכלית אלא ובעיקר גם מוראלית".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עלק "הכריש" אין לו גרוש על התחת משחק בכסף של אחרים... (ל"ת)
    אחד 06/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    צודק
    רחל 06/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני רוצה להשקיעה אצלך בהכשרה
    סגור
  • 1.
    מצטער...
    שמנצ'יק 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מצטער, אני אדם נאור, כך מעידים עלי לרוב. לא הבנתי כלום מהדובי פרנסס הזה ושפתו הבינארית/רובוטית. כנראה ואיני נאור....
    סגור