כסף וצרכנות

חפשו בארון: זה הצעצוע הנוסטלגי שנמכר בחצי מיליון דולר

צעצועי האספנים היקר ביותר בהיסטוריה נמכר השבוע בסכום שיא של 525 אלף דולר, והדיח את ברבי שהחזיקה במקום הראשון עם 302 אלף דולר משנת 2010. אז מה היה הצעצוע?
מערכת ice | 
לגו מלחמת הכוכבים (צילום אינסטגרם)
דמות הפעולה של "בובה פט" שיורה רקטות, שעוצבה על פי צייד הראשים של "מלחמת הכוכבים", נרכשה השבוע בדאלאס על ידי קונה אנונימי תמורת סכום שיא של 525,000 דולר. כך פרסם אתר CNN על פי הודעת בית המכירות הפומביות.
הדמות משנת 1979, שמעולם לא שוחררה רשמית למכירה בחנויות, הפכה בכך לצעצוע הוינטאג' היקר ביותר שנמכר אי פעם במכירה פומבית - ובכך הדיחה את ברבי מהמקום הראשון בו החזיקה מאז 2010, כאשר גרסה של הבובה האיקונית עם שרשרת של יהלומים אמיתיים נמכרה במכירה פומבית של כריסטיס תמורת 302,500 דולר.
 
לאלה שגדלו לשחק עם דמויות הפעולה המוקדמות ביותר בשנות ה-70 וה-80, יש כעת כסף להוציא על חלק מהצעצועים שהיו להם (או לא יכלו לקבל) בילדותם, מתאר CNN, וחובבים רבים מוכנים לשפוך כסף רב על צעצועי וינטאג' נדירים.
ה"רוקט פט", כפי שהוא מכונה לפעמים, היה חלק מקידום דואר של יצרנית הצעצועים האמריקאית "קנר", שמכרה צעצועים פופולריים מסרטים כמו "מלחמת הכוכבים" ו"באטמן". במסגרת המבצע, לכל מי שיספק הוכחה לרכישת ארבע דמויות פעולה מסוג "מלחמת הכוכבים" יישלח בדואר דמות של בובה פט עם משגר רקטות על גבה.

אבל קנר החליטה בסופו של דבר לחבר את רקטת הפלסטיק על הצעצוע מכיוון שהוא היווה סכנת חנק לילדים. אמנם לא נשלחו צעצועים לירי רקטות, אבל כמה מהם ניצלו על ידי עובדי קנר לפני שהחברה השמידה את המלאי שלה. לפי הערכות ישנם כ-100 דגמים של ירי רקטות מסוגים שונים במחזור בקרב אספני צעצועי וינטג'. חלקם אפילו הרחיקו לכת ועקבו אחר עובדי קנר לשעבר כדי לרכוש את הדגמים ששמרו.
ובישראל? אמנם לא התקרבנו לסכומים כאלה, אבל בהחלט יש שוק מכובד של אספנים שמוכנים לשלם אלפי שקלים על צעצועים משנות ה-70' וה-80'. שיטוט באתרים כמו יד 2 ובקבוצות פייסבוק של נוסטלגיה ואספנות ימחיש את הביקוש.
כך למשל, אלבומי מדבקות ילדות של פעם כמו "חבורת הזבל" למשל, הפכו לסחורה חמה וברי מזל שמוצאים אלבום מלא כזה בבוידעם במצב טוב, יוכלו לקבל תמורתו סכום של למעלה מ-5,000 שקל. רוצו לחפש בבית ההורים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה