כסף וצרכנות

לקראת הורדת יוקר המחיה: אילו חברות יוכלו לפעול ללא רישיון בישראל?

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה תקנות בנושא חוק שירותי תשלום, במסגרתו הרשות לניירות ערך תעניק רישיונות לחברות חוץ-בנקאיות המעוניינות להציע את שירותיהן לציבור ולעסקים. בתקנות אושרו מתן פטורים מחובת הרישוי למשך תקופת זמן מוגבלת, עד אשר יובחנו ויוסדרו פעילות החברות
מערכת ice | 
הוצאות בכרטיסי אשראי (צילום shutterstock)
לפני כשנה אושר בקריאה שנייה ושלישית חוק שירותי תשלום, אשר במסגרתו הרשות לניירות ערך תפקח ותפתח את ענף שירותי התשלום בישראל (שהתפתח באופן משמעותי בשנים האחרונות) באמצעות מתן רישיונות לחברות חוץ בנקאיות המעוניינות לפעול בישראל ולהציע שירותיהן לציבור ולעסקים. היום (ראשון), ועדת הכלכלה של הכנסת סיימה לאשר את התקנות שמסדירות את השירות במדובר, שנועדו לקבוע אילו חברות יהיו פטורות מחובת הרישוי.
בשבוע שעבר קיימה הוועדה בנושא שתי ישיבות, בסופן סוכם להאריך את תקופת הביניים בה מפעילי מועדוני הלקוחות ומנפיקי תווי שי יוכלו להמשיך לפעול ללא רישיון, עד אשר יובחנו ויסדרו פעילותם. לפי התקנות שאושרו היום, מועדוני הלקוחות ומנהלי מרקט פלייס המתווכים בין מוכרים לקונים יזכו לפטור מחובת רישוי עד ל-31 בדצמבר 2024, ומנפיקי אמצעי תשלום (תווי שי) יזכו לפטור מחובת רישוי עד 6 ביוני 2027. במטרה להגן על הלקוחות החברות אשר יזכו לפטורים מרישיון יחויבו להודיע ללקוחות על הפטור שקיבלו, ועל כך שהן אינן תחת הפיקוח של הרשות לניירות ערך.
ח"כ אוהד טל, שממלא את מקומו של יו"ר הוועדה, אמר כי אישור התקנות הן מהלך חשוב למען הורדת יוקר המחיה וההגנה על הצרכנים בישראל. בסוף הדיון אושרו התקנות פה אחד, בקולותיהם של ח"כ טל וח"כ ולדימיר בליאק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה