כסף וצרכנות

מתכננים קניות לשבועות? כך תוזילו את סל המוצרים בעשרות אחוזים

משרד הכלכלה והתעשייה ערך השוואה בין יותר ממאה מוצרים ב-40 קטגוריות שונות המזוהות עם חג השבועות, ומצא פערים עצומים במחירים בין מותגים מובילים  בשוק. שעועית ירוקה, חמאה וגבינה צהובה - מה הפער הגדול ביותר שנרשם, וכיצד תוכלו לוודא שאתם קונים בצורה חכמה?
מערכת ice | 
עליית מחירים (צילום shutterstock)
לרגל החג השבועות, משרד הכלכלה והתעשייה ערך השוואה בין 180 מוצרים של מותגים שונים ב-40 קטגוריות המזוהות עם החג, ובראשן מוצרי חלב (אשר התייקרו לאחרונה בעקבות החלטת משרד החקלאות) פסטות, שמנים ועוד. מטרת הבדיקה היא לספק לצרכנים מידע בנוגע לפערי המחירים בין המותגים השונים ובכך לאפשר להם לחסוך מאות שקלים. הבדיקה התבצעה ביום שני, ה-27.5.2024 והתבססה על נתוני המחירים עבור השבוע שבין ה-19.5 עד ה-25.5.
בבדיקה נמצא כי בין סל המותגים המוביל לבין סל המותגים הזול בכל קטגוריה, קיימים פערים של עשרות אחוזים במחיר, עבור אותם מוצרים בדיוק. לדוגמא, "שעועית ירוקה שלמה מוקפאת ורדי רמי לוי 800 גרם" תעלה לצרכן כ-7.6 שקל בלבד, בעוד "שעועית ירוקה שלמה סנפרוסט 800 גרם" תעלה לכם כ-22.1 שקל – פער של 190%. "גבינה צהובה חצי קשה 28% פרוסות עמק 400 גרם" תעלה כ-33.1 שקל, בעוד ש"גבינה צהובה חצי קשה 28% פרוסות שופרסל 400 גרם" תעלה לכם כ-13.6 שקל בלבד – פער של 143%.
גם בחמאה, אחד המוצרים החשובים ביותר לחג השבועות, נמצאו פערים משמעותיים בין המותגים. "חמאה צרפתית פריזידאן פרזידנט 200 גרם" תעלה כ-16.9 שקל. עם זאת, "חמאה שופרסל 200 גרם" תעלה לכם רק כ-8.9 שקל – פער של 90%.
המסקנה המתבקשת לצרכן החכם: אל תקנו את המותג המוכר ביותר או את הראשון בו אתם נתקלים. ערכו השוואות בין הרשתות ובדקו מי נחשבת לזולה ביותר, הדבר עשוי להפחית את חשבון הקנייה שלכם בעשרות אחוזים. נזכיר כי לאחרונה המועצה לצרכנות בישראל ערכה בדיקה המשווה בין רשתות המזון, ומצאה מיהי הרשת הזולה ביותר
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה