כסף וצרכנות

יוקר המחייה קורע לישראלים את הכיס: זינוק מטורף ברכישות באשראי

גל ההתייקרויות בישראל לא עוצר, ואתם משלמים ביוקר: על פי נתוני הלמ"ס, בחודשים פברואר - אפריל 2024 נרשמה עלייה של 4.7% בהוצאות כרטיסי האשראי. אז על מה הוצאתם הכי הרבה כסף והיכן נרשמה העלייה הנמוכה ביותר?
מערכת ice | 
עלייה בשימוש בכרטיסי האשראי בישראל (צילום unsplash, shutterstock)
גל ההתייקרויות בישראל לא עוצר ויוקר המחייה כאן עולה ועולה ועולה בכל חודש מחדש. לפיכך, אין זה מפתיע שההוצאות שלכם בכרטיסי האשראי בחודשים פברואר - אפריל 2024 זינקו ב-4.7%, כך על פי הנתונים שהוציא היום (חמישי) הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל).
נוסף על כך, נרשמו עליות של 3.6% ברכישות מוצרים ושירותים אחרים, עלייה של 3.8% ברכישות מזון ומשקאות (כולל שירותי אוכל), עלייה של 7.8% ברכישות מוצרי תעשייה ועלייה של 4.8% ברכישות שירותים.
הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי מתקבלים מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל, ומחולקים לפי ארבע קבוצות רכישה ראשיות ולפי ענפי משנה, בהתאם לסיווג בתי העסק על ידי חברות האשראי. הרכישות בכרטיסי אשראי מדווחות לפי סכום הרכישה הכולל של הצרכנים בבתי העסק, ומתייחסות לרכישות של ישראלים בארץ בלבד.
נתונים מנוכי עונתיות מתקבלים לאחר ניכוי השפעת העונתיות והשפעת החגים וימי הפעילות, מהנתונים המקוריים. נתוני המגמה נאמדים לאחר הסרת השפעת האי-סדירות ("רעשים") מהנתונים מנוכי העונתיות. נתונים מנוכי עונתיות ומגמה עשויים להשתנות מאחר שהם מחושבים מחדש עם קבלת נתון מקורי נוסף מדי חודש.

החל משנת 2023 תהליך ניכוי העונתיות בלמ"ס מתבצע באמצעות התוכנה X-13-ARIMA-SEATS. התוכנה פותחה על ידי U.S Census Bureau ומאפשרת ביצוע ניכוי עונתיות מבוסס על ממוצעים נעים בעזרת השיטה האי-פרמטרית X-13-ARIMA, ובנוסף ביצוע ניכוי עונתיות מבוסס-מודל בעזרת השיטה הפרמטרית TRAMO/SEATS שפותחה בספרד.
נתוני המגמה בחישוב שנתי (במחירים קבועים) פברואר - אפריל 2024 בקבוצת מוצרים ושירותים אחרים, המהווה 46% מסך הרכישות בשנת 2023,  נרשמה עלייה 3.6% בחישוב שנתי בפברואר - אפריל 2024.
מזה, בענף השונות עליה של 9.6% בחישוב שנתי, בענף ציוד ושרותי תחבורה עלייה של 6.6% בחישוב שנתי, בענף ציוד ושרותי תקשורת עלייה של 3.6% בחישוב שנתי, בענף דלק, חשמל וגז עלייה של 3.1% בחישוב שנתי, בענף מחשבים ותוכנה עלייה של 2.7% בחישוב שנתי, בענף שירותי רפואה ותרופות עלייה של 2.0% בחישוב שנתי, ובענף ספרים, ציוד משרדי ופרסום יציבות בחישוב שנתי.
בקבוצה מוצרי תעשייה, המהווה 18% מסך הרכישות בשנת 2023, חלה עלייה של 7.8% בחישוב שנתי בפברואר - אפריל 2024. מזה, בענף הרהיטים עלייה של 4.7% בחישוב שנתי, בענף מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ירידה של 4.6% בחישוב שנתי, ובענף הלבשה והנעלה ירידה של 8.8% בחישוב שנתי. בקבוצת המזון והמשקאות (כולל שירותי אוכל), המהווה 16% מסך הרכישות בשנת 2022, חלה עלייה של 3.8% בחישוב שנתי בפברואר - אפריל 2024.
בקבוצה שירותים, המהווה 20% מסך הרכישות בשנת 2023, חלה עלייה של 4.8% בחישוב שנתי בפברואר - אפריל 2024. מזה, בענף שירותי טיסות, תיירות ואירוח עלייה של 61.6% בחישוב שנתי, בענף פנאי ובילוי חלה עלייה של 26.2% בחישוב שנתי, בענף הביטוח עלייה של 9.5% בחישוב שנתי, ובענף שירותי ממשלה ועירייה עלייה של 5.7%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה