כסף וצרכנות

yes חוטפת קנס של 385,460 שקל ממשרד התקשורת - כל הפרטים

עיצום כספי על חברת yes ממשרד התקשורת, לאחר תלונות של מנויים כי החברה לא חיברה אותם לפרוטוקול IPv6, בניגוד להוראות הרישיון והתקנות. יש לציין כי כבר לפני שנה השלימה yes את כלל הפן הטכנולוגי, ומדובר בעיצום כספי על התקופה דאז. כל הפרטים | בלעדי
יהודה לוינגר |  2
עו"ד עינבל משש מנכ"לית משרד התקשורת (צילום מארק ניימן, לע"מ)
סמנכ"לית בכירה ומנהלת מינהל פיקוח ואכיפה, איה בן-פורת, מתוקף הסמכויות שהאצילה לה מנכ"לית המשרד עינבל משש הנכנסת, לפי הוראות סעיף 37א18 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982 ("החוק") הטילה עיצום כספי על ענקית הטלוויזיה והלווין yes תקשורת בע"מ בסכום של 385,460  שקל.
על פי משרד התקשורת, חברת יס הפרה את תקנה 20 לתקנות התקשורת כאשר היה מוטל עליה חובה לספק שירות בזק באמצעות רשת התומכת בפרוטוקול IPv6 ולספק כתובות בפרוטוקול IPv6 ללקוחות בעלי ציוד קצה התומך בפרוטוקול IPv6.
בכך, היה על החברה חובה דומה גם בהתאם להוראות הרישיון המיוחד למתן שירותי גישה לאינטרנט, שבו החזיקה החברה מחודש יוני 2022 ועד חודש אוקטובר 2022, עת נרשמה במרשם ספקי התקשורת והחלה לפעול מכוח התקנות.
לאחר פיקוח בדבר החובה של yes על ידי משרד התקשורת, עלו ממצאים כי בבחינה של פניות ציבור אשר התקבלו בשנת 2023 בנושא אספקת שירותים על בסיס פרוטוקול IPv6, נמצאו מספר פניות ציבור במסגרתן טענו מנויים כי החברה לא מחברת אותם לפרוטוקול IPv6, בניגוד להוראות הרישיון והתקנות. 

עוד עולה מבדיקת משרד התקשורת כי החברה לא חיברה את כלל לקוחותיה לפרוטוקול 6 IPv ועולה כי החברה הפרה את סעיף 3.9 לרישיון בעניין הקצאת כתובות בפרוטוקול 6IPv ובהמשך, עם המעבר להיתר כללי באוקטובר 2022, הפרה גם את תקנה 20 (א) ו 20 (ב) לתקנות ההיתר הכללי שקובעות חובות דומות.
במשרד התקשורת ראו באי יישום הפרוטוקול הנדרש פגיעה במדיניות הרגולטורית של המשרד שמטרתה להנחיל קדמה טכנולוגית בשוק האינטרנט בישראל. כמו כן נפגעו מנויי החברה ואיכות השירות שניתנה להם. לפרוטוקול IPv6 ביצועים טובים יותר ואבטחת מידע משופרת יותר בעיקר בתחומי האותנטיקציה, אמינות וסודיות הנתונים. 
על כן, כאמור, הטיל משרד התקשורת דרך הסמנכ"לית הבכירה ומנהלת מינהל פיקוח ואכיפה, איה בן-פורת, מתוקף הסמכויות שהאצילה לה מנכ"לית המשרד עינבל משש, עיצום כספי על yes תקשורת בע"מ בסכום של 385,460  שקל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נכון השירות הוט גרוע
    יס 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סתם מפילים אל יס היה לי יס השירות של יס יותר טוב מי הוט הוט שירות גרוע
    סגור
  • 1.
    מאמינה שתנועה חברתית קשורה לכך
    מיכל 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני מאמינה שהתנועה להבראת החברה וההנהגה הישראלית יש חלק בכך. הם פועלים לעידוד הציבור לדיווחים, העברת תלונות, לדבוק ברגולציה למרות שזה סכום מצחיק לחברה עשירה עדיף היה שישקיעו להתנגש בהוט ההזויים
    סגור