כסף וצרכנות

קנסות ענק: אלו החברות שספגו מרשות התחרות

רשות התחרות הודיעה הבוקר על קנס נוסף שיוטל כחלק מהבדיקה שנערכה בשנתיים האחרונות כנגד הסכמים בין ספקי המזון לקמעונאי המזון. אלה הקנסות שחולקו עד כה, בסוף של כמעט 90 מיליון שקלים שיוחזרו לאוצר המדינה
שירה יום טוב | 
טמפו, סוגת, דיפלומט, אסם (צילום מתוך אתר דיפלומט ואסם, shutterstock, פלאש 90/ אבשלום ששוני)
הקנס מוטל כעת לאחר שבראשית שנת 2022 פתחה הממונה על התחרות בבדיקה רוחבית של כלל ההסכמות הקיימות בין ספקי המזון הגדולים לקמעונאי המזון הגדולים הבדיקה התמקדה בהתנהגות הספקים ובחנה את היחסים המסחריים שבין כל אחד מהספקים הגדולים לבין כל אחד מהקמעונאים הגדולים ואת עמידתם בהוראות חוק המזון.
נזכיר כי מדובר בבדיקה שהחלה אחרי מחאות הצרכנים שקמו אחרי גל עליות המחירים שהכריזו עליהן חברות המזון בעקבות מגיפת הקורונה ובעיות שרשרת האספקה שצצו באותה העת. בין היתר בלטה מחאת הפסטה שהוביל גיא לרר מגיד הצינור ברשת 13, שקראה להעדיף מוצרים ממותגיפ קטנים לעומת המותגים הגדולים, בשל פערי המחירים המשמעותיים.
לפני כשנה הגיעה הממונה להסכמות עם מרבית הספקים הגדולים שעלה חשש כי הפרו את חוק המזון, ובמסגרתן ספקי המזון שילמו במצטברכמט 90 מיליון מיליון ש"ח לאוצר המדינה.
סוגת חטפה את הקנס הגבוה ביותר מבין החברות עד כה ולפניה היתה זו סנו עם קנס של 16 מיליון שקלים. החברה שנקנסה בסכום דומה לשלה היא נטו עם קנס של 13.7 מיליון ועוד 4.5 מיליון שנוספו בשל חוסר מענה. דיפלומט ואסם גם יאלצו לשלם סכומים גבוהים עם 9 ו-8 מיליון בהתאמה, ושסטוביץ עם 6.58 מיליון. יוניליוור .8 שקלים ויתר החברות ישאו בנטל כספי מצד הרשות, אול בסכומים נמוכים יותר של כמה מאוד אלפים. בין החברות האלה: תנובה, שטראוס ליימן שליסל אנג'ל. היום הודיעה רשות התחרות על עיצום בגובה 4 מיליון שקלים שהוטל על טמפו משקאות, והיא החברה ה-11 שנקנסת במסגרת העיצומים הללו.
נזכיר כי לאחרונה פורסמו הסכמות עם חברת סנו על תשלום עיצום כספי של למעלה מ-16 מיליון ש"ח, הסכמות עם חברת נטו על תשלום עיצום כספי של למעלה מ-18 מיליון ש"ח, והסכמות עם חברת דיפלומט על תשלום עיצום כספי של למעלה מ-9 מיליון ש"ח, וכן הסכמות עם חברת סוגת לתשלום של 18 מיליון שקלים. נכון להיום הסך הכולל של העיצומים שהוטלו ואלה אשר עומדים לעיון הציבור טרם הטלתם עומד על כ-88 מיליון שקלים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה