כסף וצרכנות

רמי לוי יהפוך לבעלים של דואר ישראל? התשובה תחשף בקרוב

איש העסקים ודלק ישראל נשארו במרוץ רק מול יריבה אחת עם 50% לכל אחת מהן לזכות במכרז - מילגם שנותרה היחידה עם הצעה. האם איש העסקים עומד להפוך לבעלים של חברה נוספת?
כפיר אדר |  1
רמי לוי ודואר ישראל (צילום shutterstock, יחצ)
הפרטת דואר ישראל מגיעה להכרעה. אחרי שיום חמישי האחרון היה היום האחרון להגשת ההצעות לרכישת דואר ישראל עד השעה 14:00, מחר [ראשון] תתברר הזוכה במכרז הענק. רמי לוי ודלק ישראל נשארו במרוץ רק מול יריבה אחת עם 50% לכל אחת מהן לזכות במכרז - מילגם שנותרה היחידה עם הצעה. האם איש העסקים עומד להפוך לבעלים של חברה נוספת?
כזכור, תחילה עלו הערכות כי מילגם תרד מהסיפור לאור הרכישה של גט טקסי (פנגו בשליטת מילגם וקרן תש"י) מה שקירב את איש העסקים לזכייה עם דלק ישראל, אבל בסוף היא ניגשה. אגב, לפידות קפיטל ואיש העסקים יעקב אנגל שחתמו על הסכמי מכר ואף הפקידו סכום לפני ההצעה, לא הגישו בסופו של דבר הצעות ונותרו בחוץ. על כן, בעוד 24 שעות נדע מי האיש הבא שיתפעל את הדואר.
למי ששכח, ארבע הקבוצות שהגיעו כמעט לקו הגמר על דואר ישראל היו קבוצת דלק ישראל-רמי לוי בשותפות (כאשר כל אחד מהצדדים עם 50%), לפידות קפיטל, יעקב אנגל עם לנג השקעות ומילגם יחד עם הפניקס וליימן שליסל. מילגם מחזיקה ב-51.7% מהקבוצה.
כזכור, רק לפני חודשים אחדים דיווחה רשות החברות הממשלתיות, כי 11 פניות הוגשו ע"י משקיעים וקבוצות שונות אשר הביעו עניין ברכישת חברת הדואר. בין הגופים היו דפוס בארי, לנג השקעות, דיסקונט קפיטל, ניאופרם, פורטיסימו, אפריקה ישראל השקעות, קבוצה המורכבת ממילגם וגופים מוסדיים, אייפקס, קבוצה המורכבת מאוברסיז קומרס אמיליה פיתוח ואקסלוט, דן חברה לתחבורה ציבורית, "דלק" חברת הדלק הישראלית.
"דפוס בארי", אשר זכה לתמיכה פוליטית על עצם זכותו להתמודד וזאת על רקע "השבת השחורה" והפגיעה הקשה בקיבוץ בארי, לא יתמודד, בסופו של דבר, על רכישת חברת הדואר מאחר שמועמדותו נפסלה ע"י רשות התחרות, בשל מעמדו הדומיננטי בתחום דפוס המכתבים ובעלותו בחברת "מסר", שהינה המתחרה המרכזית של דואר ישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זוכרים את חוק המתנות??.. למה ביבי נותן רק לרמי חוי? (ל"ת)
    שרה 05/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור