כסף וצרכנות

סוף לחגיגת הדיבדנדים בבנק: זו ההחלטה הדרמטית שהתקבלה

הפיקוח ממשיך להגביל חלוקת דיבידנדים בבנקים בשל המלחמה, בתקופת שגרה, נוהגים הבנקים לחלק כ-40% מהרווח השנתי כדיבידנד בממוצע. אולם מאז פרוץ המלחמה, נדרשו הבנקים להגביל את חלוקת הדיבידנדים לעד 20% מהרווח בלבד
מערכת ice |  3
בנקים-אילוסטרציה (צילום shutterstock, Magma Images, פלאש 90/ יוסי אלוני)
הפיקוח על הבנקים, בראשות המפקח דני חחיאשוילי, עדיין אינו מאפשר לבנקים לחזור לשגרת חלוקת דיבידנדים מלאה בשל הימשכות המלחמה. זאת, לקראת פרסום דוחות הרבעון הראשון של 2024 בשבוע הבא.
במכתב שהוציא חחיאשוילי לבנקים, הוא ממשיך לקרוא להם לנקוט משנה זהירות בחלוקת דיבידנדים ורכישות עצמיות של מניות. "המצב הגאופוליטי הנוכחי מחייב המשך בחינה שמרנית ומושכלת של תכנון ההון, חלוקת הדיבידנדים ורכישות עצמיות," נכתב במכתב. "יש לשים לב ליחסי ההון בפועל ולכריות ההוניות הנדרשות בתרחישים השונים".

בתקופת שגרה, נוהגים הבנקים לחלק כ-40% מהרווח השנתי כדיבידנד בממוצע. אולם מאז פרוץ המלחמה, נדרשו הבנקים להגביל את חלוקת הדיבידנדים לעד 20% מהרווח בלבד.
זוהי המשכיות למדיניות שננקטה בעקבות מתקפת 7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות הברזל. בחודש נובמבר 2023, כחודש לאחר פרוץ הלחימה, שלח חחיאשוילי מכתב ראשון לבנקים שקרא להם לנקוט משנה זהירות בחלוקות ורכישות עצמיות.  
המכתב החדש מהווה הדגשה נוספת של עמדת הפיקוח, ימים ספורים לפני פרסום הדוחות הרבעוניים של הבנקים שיכללו את השפעות המשך המלחמה. יש לציין כי הבנקים היו החברות ששילמו את הדיבידנד הגבוה ביותר בבורסה בשנת 2023, כאשר הפועלים היה במקום הראשון עם 2.23 מיליארד שקל ובנק לאומי אחריו עם כ-1.8 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נבלות
    לוקחים מהעניים 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 4
    לוקחים מהעניים לתת לעשירים גוזרים תאזרחים בעמלות קיצוניות כדי שהעשירים יהיו עשירים יותר והעניים ישארו בחובות ובמינוס אחלה שיטה לשלוט באנשים לשתות להם תאנרגיה כי כסף הוא אנרגיה ושאתה שותה לאנשים אותו אתה מחזק את הישות הציונית של הכוזרים העשירים כי היא מקבלת את כל האנרגיה מכל האנשים התמימים העולם החליף ידים בקרוב בריקס ישמיד סופית את הפטרו דולר ויגמר הסרט של הקבאל המקולל שהחזיק תאנושות בשבי שלהם נפילת הקבאל הסוף של הסוף...
    סגור
  • 2.
    עושים דה-לגיטימצייה מיותרת
    אורי 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סתם " נכנסים" בבנקּים כל הזמן, זה קל ונוח. רק שכחו את העובדות.הבנקים הם מהגופים הבודדים שמרבית מניותיהם בשליטת הציבור בדרך כזו או אחרת (קרנות נאמנות,פנסיה, גמל וכמובן מניות חופשיות). כך שכל הרווח חוזר לחסכונות הציבור. חשוב שירוויחו והרבה, הכסף חוזר אל הציבור בחזרה בניגוג לחברות שנשלטות על ידי בעל שליטה יחיד
    סגור
  • 1.
    שוק הנדלן
    מומחה 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הבנקים צריכים להיות מוכנים לקריסת שוק הנדלן. הבלון מלא אוויר ואין כבר מקום
    סגור