כסף וצרכנות

"הממשלה יכלה למנוע את התייקרות הארנונה"

נשיא התאחדות התעשיינים על ההתייקרות הצפויה בארנונה בשל העלאת המדד: ״הממשלה יכולה  למנוע את ההעלאה על ידי הקפאת ׳הטייס האוטומטי׳״
מערכת ice | 
חשבון ארנונה-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
היום, לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן, נודע כי תעריפי הארנונה צפויים להתייקר בשנת 2025 בשיעור של כ- 5.29%  - במסגרת שיעור העדכון השנתי ("הטייס האוטומטי").  כפועל יוצא של התייקרות זו – תשלומי הארנונה הכוללים צפויים לתפוח בסך של  1.9 מיליארד בשנת 2025, כאשר משקי הבית יאלצו לשלם עוד כ- 0.9 מיליארד שקל, ואילו המגזר העסקי כ-  מיליארד שקל.
בכדי להימנע מהשתת מס נוסף על אזרחי מדינת ישראל והמגזר העסקי בזמן מלחמה, יש לפעול מידית בכדי להקפיא את עליית תעריפי הארנונה לשנת 2025. עדכון הטייס האוטומטי, אשר מתבצע מדי שנה, העלה בשנת 2024 את תעריף הארנונה ב-2.68%.
היא מצטרפת להעלאות קודמות בעשור האחרון, אשר באופן מצטבר הגדילו את תעריפי הארנונה במעל 20% במסגרת נוסחת הטייס האוטומטי. לכן, חשוב להתחשב בהעלאה המשמעותית שכבר בוצעה בשנים האחרונות בתעריפי הארנונה, בעת קבלת החלטה בדבר הקפאת תעריף הארנונה.
נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר מסר בתגובה להתייקרות הצפויה כי ״הממשלה יכולה למנוע התייקרות זו על ידי הקפאת ה ׳טייס האוטומטי׳ שמעלה את תעריפי הארנונה מדי שנה. אין כל הצדקה לכך שדווקא בשנה שבה עסקים ומשקי בית קורסים תחת נטל עלויות המלחמה, הממשלה תמשיך בהעלאות התעריפים כבימי שגרה ותתייחס לאזרחים והעסקים בישראל כ ׳פרה חולבת׳ להגדלת ההכנסות. הרי ביחד עם התייקרות תעריפי הדלק והמים יש פה אפקט מצטבר שמוביל לעלייה משמעותית ביוקר המחייה בישראל. על כן אני קורא למשרד הפנים  לעצור בשנה קשה זו את הטייס האוטומטי להעלאת הארנונה ולמנוע התייקרות נוספת ובלתי מוצדקת ביוקר המחייה״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה