כסף וצרכנות

מקורבי נתניהו משתלטים על עסקי האלכוהול בישראל? הנתונים נחשפים

משפחת המיליארדרים פאליק, הפעילה בתחום האלכוהול בארץ משנת 2015 באמצעות חברת גלובל ווין אנד ספיריטס, מעבירה לידיה מותגים בעלי שם שפותחו בישראל. על הפרק: פינלנדיה, גלנדרונאך, יקב פסגות ועוד. כלל עסקיה מגלגלים על פי הערכות כ-2 מיליארד דולר בשנה, וכוללים גם אחזקה ב-250 חנויות דיוטי פרי
מערכת ice |  4
בנימין נתניהו (צילום shutterstock, פלאש 90/ מרק ישראל סלם/POOL)
משפחת המיליארדרים פאליק, המקורבת לראש הממשלה בנימין נתניהו, השתלטה בחודשים האחרונים על שוק האלכוהול המקומי. המשפחה פעילה בתחום האלכוהול בארץ משנת 2015 באמצעות אתר אונליין, ובשנה האחרונה הפכה ליבואנית רשמית עם הקמת חברת גלובל ווין אנד ספיריטס. 
על פי הדיווח בכלכליסט, בחודשים האחרונים הצליחה משפחת פאליק להעביר לידיה מותגים בעלי שם שטופחו בישראל. המותג האחרון שעבר לווין אנד ספיריטס, במהלך שהפתיע את הענף, הוא פינלנדיה, הוודקה שמובילה את הקטגוריה בישראל. המהלך הזה של ווין אנד ספיריטס הגיע כמה שבועות לאחר שהיא השתלטה על מותגים מובילים אחרים כגוו וויסקי ג'ק דניאלס, וודפורד ריזרב, ג'ין מארה, גלנדרונאך, בנריאך ואחרים.
מלבד זאת כוללת האימפריה העסקית של המשפחה בישראל גם את יקב פסגות בהרי ירושלים, שאת יינותיו היא משווקת ב-12 מדינות, כולל בחנויות דיוטי פרי. בינואר האחרון התווסף לעסקי המשקאות של המשפחה גם יקב עמק האלה, שצבר חובות של 2.5 מיליון שקל ונמכר לחברת גלובל ווין אנד ספיריטס. 
 
בישראל מפעילה פאליק את האתר "פאנקו", הנחשב למוביל בתחום מכירות האלכוהול אונליין בארץ ומפעיל גם חנות אחת באילת. בסיס העסקים של משפחת פאליק נמצא במיאמי, אך היא מחזיקה במאות חברות ברחבי העולם. כלל עסקיה מגלגלים, על פי הצהרות שנתנה החברה במסמכים משפטיים, כ-2 מיליארד דולר בשנה.
 
עיקר פעילותה של פאליק הוא אחזקה והפעלה של 250 חנויות דיוטי פרי בשדות תעופה תחת המותג DUTY FREE AMERICAS, וחברות ליבוא ושיווק אלכוהול ויין במדינות רבות.  בנוסף כוללים עסקי המשפחה בעולם פעילות בתחומי המלונאות, אופנה, מסעדות, קוסמטיקה, מדיה, תחנות דלק ועוד.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מה כואב לכם? אנשים קטנים ורשעים. (ל"ת)
    מוטי 05/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 3.
    מה הקשר , שחיתות עיתונאית .
    טל 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לפיד נתן לחיזבאללה אוצרות גז כאשר כל חבריו נהנים תמלוגים , חבריו הקרובים קרובים והמבין יבין . הודעות על אי הפקת גז ..הבלוף הכי גדול שיכול התקשורת נותנת לזה יד .
    סגור
  • 2.
    אל דאגה לשרה תהיה כעת אספקה מרובה.... (ל"ת)
    ועד לפרשייה הבאה 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 1.
    נתניהו לא עוצר, העיקר הכסף והכסא. (ל"ת)
    אבי 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור