כסף וצרכנות

רמי לוי הרשת הזולה בישראל? הנתונים חושפים - התייקרות של כמעט 10%

רמי לוי אמנם הוכתרה כמה פעמים כרשת הזולה ביותר בישראל, אך ע"פ בדיקה של המכון לחקר הקמעונאות, נראה כי בהשוואה לסל הקניות בתחילת חודש אפריל לבין אותו הסל ב-1 במאי (טרם עליית המחירים) - המחירים ברמי לוי זינקו בשיעור של 9.79%
מערכת ice |  2
רמי לוי (צילום shutterstock, פלאש 90/ תומר נויברג, יוסי אלוני)
ב-1 למאי, מיד אחרי חס הפסח, נכנסה לתוקפה עליית מחירים משמעותית בכל רשתות השיווק בישראל במוצרים של חברות רבות, ביניהן דיפלומט, יחיעם ועוד. עלייה זו מצטרפת להתייקרות שחוו הצרכנים בכיס כבר מפרוץ המלחמה, בתירוצים שונים מצידן של ענקיות המזון. המכון לחקר הקמעונאות ערך השוואה בין מחירם של סלי קניות בתחילת אפריל לאותם סלים ב-1 במאי (אך טרם העלאת המחירים), ומצא כי גם לפני ההתייקרות "הרשמית" – הסלים התייקרו בשיעור של 6%. 
בסל נכללו כ-149 מוצרים שונים אשר רוב הצרכנים רוכשים, וביניהם מוצרי חלב, דגים, מוצרי בישול ואפיה, ניקיון הבית, שתייה קלה ועוד. מהנתונים עלה כי הרשת אשר העלתה את מחירי המוצרים בצורה "שקטה" (טרם עליית המחירים) בשיעור הגבוה ביותר היא רמי לוי – שמוצריה התייקרו ב-9.79%.  
 
גם ביוחננוף זינקו המחירים ב-8.5%. בקרפור היפר העלייה עמדה על 7.68%, ב"אושר עד" מדובר על התייקרות של 6.57%, ובטיב טעם הסל התייקר ב-5.56% הרשת בה המוצרים התייקרו בשיעור הנמוך ביותר היא שופרסל דיל.
לאחרונה רמי לוי התראיין לתוכנית ששודרה בכאן רשת ב' בהנחייתו של עם שאול אמסטרדמסקי וליאל קייזר, וסיפר על מה שהוא מנסה לעשות בשביל להילחם במגמת עליית המחירים. "נגד הדברים המפוקחים אין מה לעשות, זה מחירים בסיסיים, אבל גם בזה אנחנו עושים הנחה ברשת שלנו. אם הצרכן יעשה קנייה חכמה הוא יחסוך בעשרות אחוזים, שיסתכל על המוצרים המקבילים על המדף ומגוון רחב ושיקנה רק מה שבמבצע ומה שזול, שיצרן יראה שמוצר שלו לא נמכר והעלה מחיר לא בהצדקה, הוא יוריד מחיר ויעשה מבצע", אמר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רמי לוי
    רמי 05/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שכח מזמן מה זה להיות אחד העם. גוזר עלינו קופונים שמנים ומתעשר על גבם של האזרחים שבקושי עומדים בנטל התשלומים.
    סגור
  • 1.
    שקרים וחרטא
    שלמה רון 05/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה זול ואיזה נעלי בית .עושה קופה
    סגור